پیش‌بینی سازمان هواشناسی از وضعیت جوی کشور/ زمان ورود سامانه جدید بارشی

کدخبر: ۳۸۶۰۰۴
سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور در روزهای جمعه و هفته آینده را پیش بینی و اعلام کرد.
پیش‌بینی سازمان هواشناسی از  وضعیت جوی کشور/ زمان ورود سامانه جدید بارشی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۹، در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و پایین بودن کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

بر همین اساس، انتظار می‌رود از اواخر جمعه و روز شنبه با توجه به وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و البرز کاسته شود.

پنج شنبه و جمعه با وزش باد شدید گرم جنوبی، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۸ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد. با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در این مناطق وجود دارد.

طی دو روز پنج شنبه و جمعه، وزش باد شدید و خیلی شدید در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران به ویژه در دره‌ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش هواشناسی، از بعد از ظهر پنجشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف و وزش باد شدید آغاز می‌شود. ضمن اینکه از روز جمعه بر گستره بارش افزوده شده و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان و شمال خوزستان بارش رخ می‌دهد.

بارش در مناطق سردسیر و مرتفع این استان‌ها به شکل برف خواهد بود. در این روز در استان‌های همدان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال مرکزی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ دی ماه ۹۹، در استان‌های چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، جنوب اصفهان، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی بارش برف و باران در استان‌های همدان، مرکزی، ارتفاعات یزد و ارتفاعات تهران و سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس همین گزارش، از دوشنبه سامانه جدید بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

روز جمعه آسمان تهران ابری و در بعضی ساعات با وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

حداقل دمای تهران برای روز جمعه ۳ و حداکثر ۱۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید