تعطیلی ادارات این استان تمدید شد

کدخبر: ۵۴۸۸۹۸
معاون استانداری خوزستان بیان کرد: نیاز است مدیریت مصرف انرژی همچنان در دستور کار باشد و تعطیلی ادارات به جهت تاثیری که در کاهش میزان مصرف انرژی داشته است، تا فردا تمدید شد.
تعطیلی ادارات این استان تمدید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به ماندگاری هوای سرد تا چند روز آینده، نیاز است مدیریت مصرف انرژی همچنان در دستور کار باشد و تعطیلی ادارات به جهت تاثیری که در کاهش میزان مصرف انرژی داشته است، تا فردا تمدید شد.

وی تاکید کرد: مردم باید نسبت به مصرف گاز، صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا پایداری شبکه حفظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: روز گذشته بر اثر افت فشار شدید در بخش‌هایی از استان به‌ویژه شهرستان‌های بشرویه، طبس، درمیان و زیرکوه شاهد قطعی گاز بودیم که خوشبختانه با همکاری شرکت گاز این نقیصه رفع شد البته مردم هم در مدیریت مصرف همکاری خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: قطعی گاز که دیروز ناشی از افت فشار رخ داد، رفع شده است و اکنون در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی گاز نداریم و شبکه پایداری را شاهد هستیم.

عباس‌زاده گفت: در صورتی که مردم در صرفه‌جویی مصرف گاز همکاری کنند، این روند ادامه خواهد داشت لذا امید است با افزایش دمای هوا، صرفه‌جویی بیشتر مردم و همکاری شرکت ملی گاز، پایداری شبکه را با وضع موجود حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شبکه انتقال گاز در خراسان جنوبی در قالب منطقه شمال شرق با ۶ استان مشترک است لذا شرایط این استان‌ها به هم مرتبط بوده از همین رو هر گونه تغییر در دما و میزان مصرف تأثیرگذار است پس باید همه مردم در این استان‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف گاز همکاری کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی استان خراسان جنوبی افزود: ممکن است به دلیل برودت هوا، نقص فنی شبکه یا مصرف بیش از اندازه، افت فشار را در شبکه انتقال شاهد باشیم که قطعی گاز در برخی مناطق را به همراه دارد و البته به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد و تمهیدات لازم برای تامین سوخت جایگزین اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: از لحاظ سوخت جایگزین هیچ مشکلی در استان نیست و با توجه به تلاش سختکوشانه نیروهای شرکت گاز در شب گذشته، از صبح امروز شاهد پایداری شبکه بودیم و مشکلی درخصوص تامین گاز وجود ندارد.

عباس‌زاده بر کنترل و مدیریت مصرف سوخت تاکید کرد و گفت: در هر صورت اگر افت فشار از حدی افزایش یابد، شاهد قطعی گاز خواهیم بود.

وی ادامه داد: سوخت جایگزین متناسب با نیاز هر شهرستان در انبارها وجود دارد لذا جای هیچ نگرانی نیست و در صورت قطعی گاز اگرچه هشدارهای لازم را می‌دهیم اما بدون هیچ مشکلی توزیع سوخت جایگزین انجام می شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس استان اعم از مدارس، مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک تا پایان هفته جاری غیرحضوری است و از طریق شبکه شاد دنبال می‌شود.

وی با اعلام اینکه وضعیت برگزاری امتحانات دانشجویان توسط دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد افزود: امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول و دوم استان در این هفته لغو شد ولی امتحانات نهایی طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار خواهد شد.

با ورود موج سرما به کشور و استان در روزهای اخیر دمای هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر هم در خراسان جنوبی کاهش یافت و پیش از این در ۲ نوبت ادارات و مراکز آموزشی استان تعطیل شدند.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان و با توجه به افت شدید دما تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مدارس خراسان جنوبی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته تعطیل شدند و با توجه به ادامه برودت هوا، با پیشنهاد شرکت گاز استان، تصویب کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و موافقت استاندار خراسان جنوبی، تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی استان برای روزهای ۲۴ و ۲۵ دی تمدید شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید