مبلغ سعودی به اعدام محکوم شد!

کدخبر: ۵۴۹۸۳۷
یک مبلغ سعودی با حکم دادستانی این کشور، به اعدام تعزیری محکوم شده است.
مبلغ سعودی به اعدام محکوم شد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، دادستانی عربستان سعودی خواستار اعدام عوض القرنی از مبلغان  شخصیتهای مذهبی، فکری و سیاسی در این کشور شده است.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد، به یک سند قضایی دست یافته است که بر اساس آن، دادستانی عربستان مدعی «فتنه‌افروزی» القرنی در این کشور شده است و به همین دلیل تأکید دارد که باید این مبلغ، اعدام شود.

القرنی از جمله شخصیتهای مذهبی است که در سال ۲۰۱۷ بازداشت شده بود. در آن زمان، محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی، برای ساکت کردن و در نهایت حذف مخالفان خود  حملات گسترده‌ای را  آغاز کرد.

دادستانی سعودی خواستار «اعدام تعزیری» القرنی شده است.  اعدام تعزیری یعنی کشتن فرد بنابر مصالحی که حاکم شرع تشخیص می‌دهد. این نهاد سعودی مدعی است که علت صدور این حکم، «گسترش تفکرات و گرایشات ضاله» القرنی در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

حساب کاربری القرنی در توئیتر، دو میلیون نفر دنبال‌کننده دارد. وی متهم به حمایت از گروه اخوان المسلمین و انتقاد از مسئولان سعودی است. در کیفر خواست القرنی آمده است که وی با «از طریق، تحریک جامعه علیه حکام و ایجاد نگرانی در پی ناامن کردن میهن» بوده است.

فرانس پرس همچنین گزارش داد که در این زمینه، با مسئولان سعودی تماس گرفته است، ولی انان هیچ توضیحی در این باره ارائه نکرده‌اند.

این در حالی است که عربستان، میلیاردها دلار برای ترمیم وجهه خود هزینه می‌کند، ولی نهادهای حقوق بشری تأکید دارند که این کشور، با نظام قضائی مبهم خود، حقوق بشر را نقض می‌کند. اخیرا نیز، دو زن سعودی، به خاطر توئیتهایی که مخالف حاکمیت تشخیص داده شد، به زندانهای طویل‌المدت محکوم شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید