انتقاد کردهای سوریه از صحبت‌های اخیر لاوروف

کدخبر: ۵۴۹۸۸۷
اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره درک کردن نگرانی ترکیه در خصوص کردها ناراحت کننده است. چنین اظهاراتی باعث می‌شود ترکیه بیشتر به سمت برهم زدن ثبات در سوریه برود. این اظهارات حمایت از رویکردها و سیاست‌های ترکیه علیه اداره خودمختار کردها و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) برای از بین بردن آنها است.
انتقاد کردهای سوریه از صحبت‌های اخیر لاوروف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، کردهای سوریه از اظهارات وزیر خارجه روسیه انتقاد کرده و از این کشور خواستند با بحران سوریه با یک ذهنیت روشن تعامل داشته باشد.

بدران جیا کرد، رئیس مشترک اداره روابط خارجی کردهای سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به خاطر شنیدن چنین اظهاراتی از سوی مقامات روسی در سایه پافشاری بر مذاکرات ملی به رغم وجود میانجیگری روسیه برای مذاکرات میان کردها و دمشق متأسف هستیم. اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره درک کردن نگرانی ترکیه در خصوص کردها ناراحت کننده است. چنین اظهاراتی باعث می‌شود ترکیه بیشتر به سمت برهم زدن ثبات در سوریه برود. این اظهارات حمایت از رویکردها و سیاست‌های ترکیه علیه اداره خودمختار کردها و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) برای از بین بردن آنها است.

وی گفت: موضع روسیه این تردید را در میان سوری‌ها ایجاد می‌کند که آنها ممکن است قربانی معاملات ترکیه با طرف‌های دیگر در سوریه باشند. روسیه مسئولیت ارتقای پروژه‌های تجزیه در سوریه را بر عهده دارد. موضع روسیه نسبت به ترکیه در پرونده سوریه منجر به تضعیف شدن تمرکز بر تحقق توافق میان سوری‌ها و از بین رفتن وحدت سوریه می‌شود. متهم شدن کردها از سوی روسیه به تلاش برای جدایی و ایجاد یک کشور و اظهارات شبیه به آن درست نیست و واقعیت ندارد چرا که طرح اداره خودمختار کردهای سوریه و هدف آن واضح است. ما با ایجاد تردید در نقش ملی کردها مخالفیم و از روسیه می‌خواهیم مسئله کردها و حقوق عادلانه آنها در سوریه را درک کند.

لاوروف چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت، واشنگتن برای استفاده از کردها به منظور ایجاد جدایی و استقلال کردها و تشکیل کشور در سوریه تلاش می‌کند و همین مسئله موجب نگرانی ترکیه می‌شود.

وی گفت: مسکو نگرانی‌های آنکارا درباره کسانی را که به عقیده ترکیه خطرناک هستند درک می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید