اظهارات جدید نخست وزیر بریتانیا درباره ایران

کدخبر: ۵۵۱۱۵۵
نخست‌وزیر انگلیس در اظهارات مداخله جویانه خواستار پاسخگویی ایران درباره شرایط مرگ و دفن علیرضا اکبری شد.
اظهارات جدید نخست وزیر بریتانیا درباره ایران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در گزافه‌گویی جدید، خواستار پاسخگویی ایران درباره شرایط مرگ و دفن علیرضا اکبری جاسوس لندن شد که چندی پیش به دار مجازات آویخته شد. او این اظهارات مداخله‌جویانه را در پارلمان انگلیس، ضمن تکرار اتهامات ضد ایرانی مطرح کرد. 

لندن دوشنبه (۲۳ ژانویه، سوم بهمن) هم در ادامه مواضع و اقدامات ضد ایرانی خود، اعلام کرد هفت نام جدید را تحت «رژیم تحریم‌های حقوق بشری ایران» قرار داده است. طبق اطلاعیه‌ای که روی وبسایت دولت انگلیس قرار گرفت، این تحریم‌ها در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران و همچنین در ارتباط با اعدام علیرضا اکبری جاسوس لندن اعمال شد. 

 اتحادیه اروپا هم دوشنبه سوم بهمن ماه و در ادامه اقدامات ضد ایرانی، ۳۷ شخص و نهاد حقیقی و حقوقی ایرانی را تحریم کرد. 

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (سه‌شنبه، چهارم بهمن ماه) در پی اعمال تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس، از اعمال تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس خبر داد.

در همین خصوص وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز، چهارشنبه بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه، به عنوان عمل متقابل، اشخاص و نهادهایی را در حوزه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس به علت حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی و خشونت علیه مردم ایران، دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و ناآرامی در ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات غلط در مورد ایران و نیز مشارکت در تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران که به مثابه تروریسم اقتصادی است، تحت تحریم قرار می‌دهد.

بر اساس اعلام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، علیرضا اکبری اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده و از مهمترین عوامل جاسوسی سرویس اطلاعاتی انگلیس در مراکز حساس و راهبردی کشور بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید