آمریکا: با اسرائیل برای مقابله با ایران همکاری می‌کنیم

کدخبر: ۵۵۲۵۲۲
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری مدعی شد که به همکاری با رژیم صهیونیستی جهت مواجه و مقابله با "رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران" خواهند پرداخت.
آمریکا: با اسرائیل برای مقابله با ایران همکاری می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا وزیر خارجه آمریکا همچنین در اظهارات خود مدعی شد: تعمیق روابط ایران با مسکو و تبادل تسلیحات میان این دو که باعث امکان‌پذیر کردن ستیزه‌جویی‌های‌شان می‌شود یکی از دلایلی است که لزوم مسئله ارائه حمایت به تمامی اوکراینی‌ها را با اسرائیل مطرح کردیم.

ادعای ارائه تسلیحات ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در حالی تکرار می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه، چندی پیش در نشست خبری هفتگی خود تاکید کرده بود: همان طور که بارها گفتیم ایران بخشی از جنگ در اوکراین نیست و تکرار اتهامات واهی علیه ایران کمکی به حل این بحران نمی‌کند. تاکنون هیچ طرفی از جمله اوکراین و دیگر طرف‌هایی که علیه ایران اتهام مطرح می‌کنند، مدارک و شواهدی مبتنی بر مشارکت ایران در این جنگ ارائه نکرده‌اند.

او ادامه داد: همان طور که بارها از سوی وزارت خارجه ایران اعلام شده است همکاری‌های دفاعی ایران با روسیه مبتنی بر منافع و مسائل مشترک و با رعایت قوانین و مقررات انجام می‌شود و سابقه این همکاری‌ها به پیش از آغاز جنگ برمی‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید