حمله به مجسمه عیسی مسیح در قلب بیت المقدس+ عکس

کدخبر: ۵۵۲۹۵۷
یک گردشگر آمریکایی پس از حمله به مجسمه عیسی مسیح در کلیسای بیت المقدس فریاد زد: شما نمی‌توانید در اورشلیم بت داشته باشید، اینجا یک شهر مقدس است.
حمله به مجسمه عیسی مسیح در قلب بیت المقدس+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، تصاویر تندیس افتاده عیسی مسیح به زمین در صحن کلیسا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در پی اقدام یک گردشگر آمریکایی در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن در ضربه زدن به مجسمه عیسی مسیح در یکی از کلیسا‌های مهم مسیحیان در شرق بیت‌المقدس، پلیس اسرائیل اعلام کرد که این فرد را بازداشت کرده است.

واکنش ایران به ادعای کشف محموله اسلحه ایران در راه یمن

پس از آن نیز کلیپ‌های انتشار یافته در فضای مجازی نشان می‌داد فردی که پای پلیس بر سر او قرار دارد، فریاد می‌زند: شما نمی‌توانید در اورشلیم بت داشته باشید، اینجا یک شهر مقدس است.

ابتدا نگهبان کلیسا او را بازداشت کرده و سپس پلیس را خبر کرد؛ مهاجم فردی حدودا ۴۰ ساله توصیف شده است.

فروش فوری خودرو بدون قرعه‌کشی از امروز

مجید الرشق، نگهبان، به خبرگزاری فرانسه گفته که مهاجم یهودی بود و با چکش به سوی مجسمه حمله‌ور شد و تا پیش از دستگیر شدن، ضرباتی به آن وارد کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مهاجم تندیس مسیح را به زمین انداخت. 

مجسمه سنگین چوبی، به ویژه صورت آن، بر اثر این تعرض آسیب دیده است. این تندیس در سال ۱۹۱۲ میلادی از اسپانیا به این کلیسا تقدیم شده بود.

پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که سلامت روانی مهاجم را بررسی می‌کند. در همین حال، پلیس افزود که هر گونه تعرض به اماکن مذهبی را جدی تلقی می‌کند.

کنسولگری آمریکا در بیت المقدس تاکنون واکنشی به این حادثه نشان نداده است.

 
 
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید