عقب نشینی باهنر از اظهارنظر جنجالی خود/ تردید من در خصوص اصل صحبت حضرت امام (ره) نبود

کدخبر: ۵۵۳۳۹۸
محمدرضا باهنر رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی را منشا همه مفاسد و دشمنی ها در منطقه و جهان دانست و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان مرجعیت شیعه تاکید می کنند این رژیم منحوس باید از صفحه روزگار محو شود و همان گونه خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نیز همین بینش را درخصوص رژیم جعلی صهیونیستی دارند.
عقب نشینی باهنر از اظهارنظر جنجالی خود/ تردید من در خصوص اصل صحبت حضرت امام (ره) نبود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بخشی از مصاحبه خود با برنامه "حضور" که دیروز منتشر شد، تصریح کرد: تردیدی نیست که امام خمینی ( ره ) در شهریور ۶۱ در حسینیه جماران بر محو رژیم صهیونیستی تاکید ورزیدند؛ تردید من از این منظر بود که ایشان آیا این جمله را سیاست اعلامی جمهوری اسلامی دانسته اند یا خیر .

باهنر گفت: در این برنامه به جلسه شورای عالی دفاع اشاره می کنم که برخی این صحبت را مخالف منافع ملی جمهوری اسلامی در عرصه سیاست خارجی دانستند و از امام پرسیدند که آیا آن را سیاست اعلامی جمهوری اسلامی بدانیم یا خیر؟ که امام ظاهرا فرمودند نگویید سیاست اعلامی جمهوری اسلامی بلکه بگویید آن طلبه این را گفته است و تردید من در این زمینه بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته؛ نمی شناسد و نخواهد شناخت تصریح کرد: اینکه ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم و دشمن خود می دانیم کاملا طبیعی است، چون این رژیم اولا یک رژیم جعلی و غاصب است و ثانیا از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی های فراوانی علیه ملت ایران داشته و شهدای زیادی از ما گرفته است. حتی قبل از انقلاب هم در کنار رژیم شاه هر آنچه توانست علیه انقلابیون ایران انجام داد .

گفتنی است که روز گذشته، محمدرضا باهنر با حضور در برنامه حضور، گفته بود که؛« امام (ره) به اصولی که اعتقاد داشتند، ذره‌ای کوتاه نمی‌آمدند. مثلاً در اعلام حکم اعدام سلمان رشدی، یک عده در دولت بحث کردند که این خلاف منافع سیاست خارجی ما هست و فلان. امام (ره) فرموده بودند اصلاً مقامات رسمی روی این مسئله موضع نگیرند. اگر هم در خارج از کشور چیزی گفتند، بگویند آن طلبه گفته است. جمهوری اسلامی لازم نیست موضع بگیرد که سلمان رشدی قتل واجب است. بگذریم که بعدها آقای صانعی در مجموعه ۱۵ خرداد جایزه تعین کردند.» 

وی همچنین بیان کرد بود:« حتی من قدری تردید دارم که امام گفته باشند اسرائیل باید از بین برود. یک زمانی هم در شورای دفاع بحث شد که این، موضع نظام جمهوری اسلامی باشد یا نه؟ که حضرت امام (ره) فرمودند بگویید نه، آن طلبه گفته است. چون آن موقع می‌گفتند امام فرموده است صدور انقلاب و در بیرون از کشور، ایران‌هراسی راه انداخته‌ بودند که ایران با توپ و تانک و لشکرکشی می‌خواهد انقلاش را صادر کند. امام توضیح دادند که ما اگر می‌گوییم صدور انقلاب، منظور صدور فرهنگی، اعتقادی، صدور فکری است، نه صدور نظامی.» 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید