اسرائیل به اوکراین گنبد آهنین می‌دهد؟

کدخبر: ۵۵۳۵۰۹
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک شنبه از ارزیابی امکان ارسال سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به اوکراین خبر داد.
اسرائیل به اوکراین گنبد آهنین می‌دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه اعلام کرد که در حال ارزیابی گزینه ارسال سلاح از جمله سامانه گنبد آهنین به اوکراین است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک شنبه از ارزیابی امکان ارسال سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به اوکراین خبر داد. 

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ال سی آی فرانسه گفت: مساله ارسال سلاح به اوکراین توسط دولت قبلی مورد بررسی قرار گرفت و رد شد. من این موضوع را بررسی می‌کنم و به مناسبترین شکل به آن پاسخ خواهم داد. اما تل آویو باید گزینه‌های خود را بررسی کند و موقعیت خود را منطقه را نیز در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد، احتمالا مشارکت اسرائیل در حوزه‌های دیگر خواهد بود.

نتانیاهو توضیح داد که اسرائیل، اوکراین را با کمکهای بشردوستانه تامین کرده و شمار زیادی پناهجوی اوکراینی را پذیرفته است.

خبرگزاری آناتولی نوشت: بنیامین نتانیاهو در طول مبارزات انتخاباتی قول داده بود که ارسال تسلیحات به اوکراین را در صورت انتخاب شدن مورد بررسی قرار خواهد داد. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با  سی ان ان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کمک‌های تل‌آویو به اوکراین به خصوص در زمینه عرضه سامانه‌های «گنبد آهنین» گفت: «خب، من مطمئناً در حال بررسی آن هستم».

روسیه درباره ارسال هرگونه سلاح به اوکراین از سوی کشورهای غربی و متحدانش هشدار داده است و آن را عامل تشدید تنشها ارزیابی کرده است.

به دنبال جانبداری دولت سابق رژیم صهیونیستی از اوکراین در مجامع بین‌المللی، روسیه مجازاتهایی را برای این رژیم درنظر گرفت از جمله فعالیت چندین آژانس یهودی در روسیه را به حالت تعلیق درآورد که به تیرگی روابط دو طرف انجامید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید