خبر جدید قالیباف درباره طرح شفافیت قوای سه گانه

کدخبر: ۵۵۳۵۸۴
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر لازم برای طرح شفافیت قوای سه‌گانه طی خواهد شد و به زودی تایید می‌شود.
خبر جدید قالیباف درباره طرح شفافیت قوای سه گانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، مبنی بر اینکه عده‌ای از نمایندگان در خصوص شفافیت آراء خواستار علنی شدن رأی خود هستند، با بیان اینکه مسیر لازم برای طرح شفافیت قوای سه‌گانه طی خواهد شد و به زودی تایید می‌شود گفت: تأکید می‌کنم حوزه نرم افزاری مجلس برای شفافیت آرای نمایندگان آماده است و مقرر شده بود دوستان داوطلب، نامه درخواست مکتوب برای شفافیت همه آراء خود را ارائه کنند تا به صورت سیستمی عمل شود چرا که نمی‌توان برای هر رأی‌گیری درخواست صادر کرد. آقای شریعتی در این خصوص پیگیر موضوع است.

واکنش قالیباف به زلزله شدید ترکیه و سوریه

به گزارش فارس، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر، در جلسه علنی امروز مجلس، در تذکری با بیان اینکه عده‌ای از نمایندگان در خصوص شفافیت آراء خواستار علنی شدن رأی خود هستند، گفت: شما دستور دادید مقدمات این موضوع از حیث الکترونیکی در مجلس آماده شود اما هنوز آراء به صورت کاغذی اخذ می‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع شفافیت قوای سه‌گانه نیز هنوز در مجمع تشخیص مصلحت مانده که حل نمی‌شود در حالی که اولین قول مجلس به مردم بود و دلیل آن نیز مشخص نیست لذا از آنجایی که زورمان به مجمع نمی‌رسد حداقل شما به معاونت اجرایی دستور دهید شفافیت آراء در مجلس پیگیری شود که هنوز بعد از گذشت دو ماه اجرا نشده است. هنوز نمایندگان امکان شفاف‌سازی آراء خود را ندارند در حالی که این قول روز اول مجلس به مردم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس و تأیید آن در شورای نگهبان عنوان کرد: این موضوع هنوز در مجمع تشخیص مصلحت مانده است که نمونه آن قانون خودرو است لذا به نظر می‌رسد تعدد مراجع قانونگذاری مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است. مجدداً از مجلس می‌خواهیم برای در  جریان قرار گرفتن مردم، امکان شفافیت آراء برای نمایندگان را فراهم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید