برگزاری رژه شبانه ارتش کره شمالی

کدخبر: ۵۵۴۲۹۷
به گفته تحلیلگران بین‌المللی، تصاویر ماهواره‌ای چندین ماه‌ بود که نشان می‌داد نیروهای کره شمالی در حال تمرین برای برگزاری یک رژه بزرگ هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  در رژه‌های نظامی اغلب سلاح‌های جدیدی که پیونگ یانگ به زرادخانه خود اضافه کرده است، از جمله موشک‌های بالستیک که برای حمل محموله هسته‌ای طراحی شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ تا این لحظه از این رژه گزارشی منتشر نکرده‌اند.

چهار رژه نظامی گذشته کره شمالی هم پس از تاریک شدن هوا برگزار شد و رسانه‌های دولتی تا روز بعد در مورد این رویداد گزارشی ندادند. هنوز مشخص نیست که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، رژه روز چهارشنبه را رهبری کرده است یا خیر.

چنین رژه‌هایی معمولاً در میدان کیم ایل سونگ در مرکز شهر پیونگ یانگ برگزار می‌شود و اغلب سلاح‌های جدید از جمله موشک‌های بالستیک برای حمل کلاهک هسته‌ای به نمایش در می‌آید.

رسانه دولتی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش داد که کیم روز سه‌شنبه ضمن دیدار با سربازان در بزرگداشت سالگرد تاسیس ارتش این کشور، خواستار تقویت ارتش شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA، وی طی سخنانی در یک ضیافت که همسر و دخترش وی را همراهی می‌کردند، گفت: برای تقویت و توسعه نیروهای مسلح خود، همگی تلاش خود را برای پیشرفت و شکوفایی میهن سوسیالیستی بیشتر کنیم.

این خبرگزاری در گزارش جداگانه، به رهبری کیم در مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ در آذرماه، از جمله پرواز صدها هواپیمای جنگنده، اشاره کرد و نوشت که این رزمایش "ضربه‌ای قوی به بزرگترین رزمایش هوایی مشترک انجام شده توسط ایالات متحده و عوامل آن در تاریخ وارد کرد. "

کره شمالی در سال گذشته، بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای (ICBM) خود را آزمایش کرد. مقامات در سئول و واشنگتن می‌گویند که پیونگ یانگ برای از سرگیری آزمایش تسلیحات هسته‌ای برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ آماده شده است.

کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی خود را برای مقابله با شمال افزایش داده‌اند که با محکومیت پیونگ یانگ مواجه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید