هشدار یونیسف درباره خطر شیوع بیماری‌های واگیردار در سوریه

کدخبر: ۵۵۴۵۷۰
«عمار عمار» سخنگوی منطقه‌ای یونیسف درباره کمک رسانی به زلزله زدگانی سوری گفت: کمک‌های مورد نیاز در سوریه باید متناسب با نیازها باشد.
هشدار یونیسف درباره خطر شیوع بیماری‌های واگیردار در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، الجزیره اعلام کرد، سخنگوی منطقه‌ای صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) جمعه شب نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در سوریه هشدار داد.

«عمار عمار» سخنگوی منطقه‌ای یونیسف درباره کمک رسانی به زلزله زدگانی سوری گفت: کمک‌های مورد نیاز در سوریه باید متناسب با نیازها باشد.

وی با بیان اینکه مردم سوریه به همه نوع کمک نیاز دارند، افزود: نیازهای اساسی اکنون در سوریه آب آشامیدنی سالم و غذا است.

سخنگوی منطقه‌ای یونیسف درباره ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه نیز گفت: اگر اکنون اقدام نکنیم، خطر شیوع بیماری‌های واگیردار در سوریه که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار دهد، وجود دارد و در این خصوص نگرانیم.

پیش تر «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفته بود که وضعیت سوریه در نتیجه زلزله فاجعه است.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که از زلزله آسیب دیده‌اند به همبستگی بزرگ بین المللی نیاز دارند، گفت: برای تسریع در ارسال کمک‌ها به سوریه و افزایش حجم آن کار می‌کنیم و ما به تمام مناطق سوریه کمک می‌کنیم.

وزارت خارجه سوریه پیش تر در بیانیه‌ای از کشورهای عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواسته بود تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه گفته بود: این نهادها می‌توانند در زمینه نجات زلزله ‌زدگان، بیرون کشیدن جنازه‌ها و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان سوری کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از کشورها و نهادهایی که با ملت این کشور ابراز همبستگی و برای کمک به آنان در این شرایط دشوار اعلام آمادگی کردند، نهایت قدردانی را کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون در سوریه به ۳ هزار و ۶۳۷ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷ هزار و ۲۲۶ نفر رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید