تهران به حالت آماده باش درآمد/ بارش برف سنگین در راه است

کدخبر: ۵۵۴۶۷۸
با توجه به پیش‌بینی بارش شدید برف در تهران در روز یکشنبه مدیریت بحران به حالت آماده باش درآمد.
تهران به حالت آماده باش درآمد/ بارش برف سنگین در راه است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، علی نصیری با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش شدید برف و باران در اکثر مناطق تهران گفت:‌ برابر پیش‌بینی انجام شده از صبح روز یکشنبه شاهد فعالیت یک سامانه بارشی در پایتخت خواهیم بود که این سامانه ابتدا مناطقی از شمال غرب  و شمال تهران را تحت تاثیر خود قرار داده و سپس دیگر مناطق شهر از جمله مناطق شرقی و جنوبی را نیز متاثر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی شدت این بارش‌ها از بارش برف در روز پنجشنبه در تهران بیشتر و مدت زمان آن هم طولانی‌تر است، گفت: درهمین راستا پیش‌بینی شده که میزان بارش برف در نقاط مختلف تهران از ۱۰ میلی‌متر تا ۱۰ سانتی‌متر هم باشد از این رو لازم است یکسری موارد و نکات از سوی دستگاه‌های مختلف و شهروندان مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در این خصوص میان دستگاه‌های مختلف در شهر تهران انجام شده است، گفت:‌حتی همین امروز و پس از پایان ماموریت راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران، چندین بخش در شهرداری تهران و دستگاه‌هایی مانند پلیس راهنمایی و رانندگی جلسه‌ای مشترک را برگزار کرده و درباره آخرین نحوه اقدامات برای مواجهه با بارش برف هماهنگی‌های لازم انجام گرفت.

نصیری درباره این اقدامات گفت:‌ تاکید شد تا تمامی مخازن نمک و ماسه در سطح شهر تهران شارژ شود. همچنین خودروها و تیم‌های برف‌روبی در نقاط مختلف مستقر خواهد شد تا در صورت بارش ناگهانی برف نسبت به بازگشایی مسیر اقدام شود. همچنین نقاط حادثه‌خیز و نقاطی که در بارش برف قبلی در آن گره‌های ترافیکی ایجاد شده بود، مورد شناسایی قرار گرفته و استقرار نیروها در آن بیشتر خواهد بود. هماهنگی خوبی هم با پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص مسیرها وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع دستورالعملی مفصل در این خصوص به تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی در سطح شهر تهران ابلاغ شده و لازم است که تمامی این دستگاه‌ها نسبت به رعایت آن اقدام کنند.

هشدارهای مدیریت بحران به شهروندان

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران توصیه‌هایی‌ را هم به شهروندان ارائه کرد و گفت:‌ لازم است شهروندان نیز یکسری موارد را در دستورکار خود قرار داده و به آن توجه کنند. اول اینکه از تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کرده و تا حد امکان از خودروی شخصی نیز برای تردد در معابر استفاده نکنند. استفاده از مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی بهترین پیشنهاد برای این روز است.

وی ادامه داد:‌ آن دسته از افرادی که به هر دلیل مجبور به استفاده از خودروی شخصی هستند، توجه داشته باشند که با توجه به کاهش میانگین سرعت خودروها و همچنین افزایش احتمال تصادف، زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند. از پارک خودروی خود در محل‌های نامناسب نیز پرهیز کنند. همچنین حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و قبل از حرکت از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن خودروی خود مطمئن شوند.

نصیری با تاکید بر اینکه تا صبح روز دوشنبه باید از کوهنوردی نیز پرهیز شود، گفت: چه گروه‌های آماتور و چه گروه‌های حرفه‌ای کوهنوردی لازم است که از صعود به ارتفاعات تا صبح روز دوشنبه پرهیز کنند، چرا که طبق پیش‌بینی هواشناسی احتمال وقوع کولاک در ارتفاعات تهران بسیار بالاست.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: پرهیز از حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در مجاورت سازه‌های سست و قدیمی، استفاده از کفش و لباس گرم و مناسب، پرهیز از موتورسواری و ... از دیگر توصیه‌هایی است که شهروندان باید جدی بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید