اصلاح مصوبات و طرح‌های مربوط به وزارت نفت در جلسه‌ شورای اقتصاد

کدخبر: ۵۵۴۹۰۸
پنجمین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۱ بعدازظهر امروز (یکشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و مصوبات و طرح‌های مربوط به وزارت نفت تصمیم‌گیری و اصلاح شد.
اصلاح مصوبات و طرح‌های مربوط به وزارت نفت در جلسه‌ شورای اقتصاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در این جلسه که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، اقتصاد، نفت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، اصلاح و تصمیم‌گیری در خصوص مصوبات مربوط به وزارت نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری برای نگهداشت و افزایش تولید ۲۹ میدان نفتی و صدور مجوز سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای اجرای طرح اتصال نیروگاه‌های خرم‌آباد، سرو چادرملو، شهید سلیمی، علی‌آباد، سمنگان، تابان، شریعتی، کاشان و لوشان به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی به طول ۲۵ کیلومتر و سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۸ میلیون یورویی از جمله مصوباتی بود که در این جلسه در خصوص اصلاح و اجرای آن تصمیم‌گیری شد.

همچنین طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی با هدف ۵۰۰ هزار دستگاه طی پنج سال در راستای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با میزان صرفه‌جویی بیش از دو لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصوب شد.

از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان  به اصلاح طرح حمایت از تولید خودروهای دوگانه‌سوز و تبدیل کارخانه‌های خودروهای بنزینی به سی‌ان‌جی سوز و کمک به احداث جایگاه‌های هوشمند عرضه سوخت سی‌ان‌جی به ویژه در سیستان و بلوچستان و همچنین طرح افزایش کارایی سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه‌ها در ساختمان‌ها در راستای مدیریت کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی در ساختمان‌ها اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید