سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

گلایه های بدون تعارف فرزندان آیت الله هاشمی /روحانی چه توصیه ای به رئیسی کرد؟

کدخبر: ۵۵۵۴۸۶
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
گلایه های بدون تعارف فرزندان آیت الله هاشمی /روحانی چه توصیه ای به رئیسی کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، سفر ابراهیم رئیسی به چین، اظهارات مهم حسن روحانی در دیدار با معاونان و وزرای دولت یازدهم و دوازدهم و رنجنامه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی از خبرهای مهم روز گذشته بودند که در «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن‌ها اشاره شده است. 

آقای رئیسی! مراقب باش

عصر روز دوشنبه بود که ابراهیم رئیسی در پاسخ به دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به پکن سفر کرد. سفری که علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت هدف آن را اجرایی کردن توافق ۲۵ ساله راهبردی ایران و چین با تمرکز با مسائل اقتصادی اعلام کرد. 

با این حال، سفر ابراهیم رئیسی به چین با واکنش هایی رو به رو بود. ندپرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به این سفر گفت:« هر کشوری باید ماهیت رابطه خود با جمهوری خلق چین را تعیین کند. اما وقتی صحبت از ایران به میان می‌آید، ما فکر می‌کنیم که مهم است که بقیه جهان باید کاملاً این مسئله را شفاف‌سازی کند که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، تلاش‌های این کشور برای صدور تروریسم و نفوذ بد در سراسر منطقه و احتمالاً فراتر از آن، چیزی نیست که هیچ کشوری باید تحمل کند و مطمئناً از چنین چیزی حمایت نخواهند کرد».

روزنامه جمهوری اسلامی هم خطاب به رئیس جمهور نوشت:« آقای رئیسی و مشاوران سیاست خارجی ایشان مراقب باشند که دستاورد آنها از این سفر قرار نیست تبلیغات بر سر پروتکل های تشریفاتی آنچنانی چین باشد.  باید مراقب بود که انتظارات از این سفر بسیار فراتر از این است که چینی ها کدام پروتکل تشریفاتی را  برای او و با چه کیفیتی اجرا کرده اند و این سفر را کاری دیده اند یا رسمی یا در سطح سران کشورها. طبیعی است که هر رئیس جمهوری به کشور دیگری سفر می کند پروتکل سران در خصوص او اجرا می شود.»

از وضعیت پرونده حمله به سفارت آذربایجان چه خبر؟

چند هفته‌ای از حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران می گذرد، بر همین اساس، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده آن گفت:« پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و واجد محرمانگی است و در ادامه فرایند و مراحل بعدی نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد» 

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی هم در تماس با همتای آذربایجانی خود، با بیان اینکه جزییات و ابعاد مختلف این حمله از سوی مقامات قضائی و سیاسی کشور مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای این حادثه به موضوع ورود کرده و ابعاد مختلف آن را مورد تحقیق و پیگیری قرار داده و از طریق دیپلماسی و با رویکرد همکاری و تعامل دوجانبه موارد را گام به گام پیش برده است.

خانواده آیت الله رنجنامه نوشت

در این میان، اظهارات حسن روحانی در دیدار با دولتمردان سابق خود، دعوای یک عضو شورای شهر با یک نماینده مجلس، رنجنامه خانواده آیت الله هاشمی برای آزادی فائزه از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید