اگر به این بیماری مبتلا شوید، حتی سُرفه هم استخون شما را می شکند

کدخبر: ۵۵۵۵۳۷
پوکی استخوان بیماری است که بر اثر ابتلاء به آن استخوان‌ها ضعیف و شکننده ‌ می‌شوند.
اگر به این بیماری مبتلا شوید، حتی سُرفه هم استخون شما را می شکند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صدا و سیما، مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: خم شدن، افتادن، زمین خوردن و در موارد شدید حتی سرفه نیز باعث شکستن استخوان ‌ می‌شود.

دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به اینکه پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است افزود: افرادی که زمینه خانوادگی دارند امکان ابتلا به این بیماری در آن‌ها بیشتر است.

مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تشخیص این بیماری از طریق اسکن سنجش تراکم استخوان امکانپذیر است.

دکتر شاه آبادی افزود: موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان فعالیت بدنی و داشتن تحرک است که عضلات تقویت شده از استخوان‌ها حفاظت ‌ می‌کنند.

وی گفت: یوگا، پیاده روی، دویدن آرام از جمله فعالیت‌هایی است که باعث تقویت استخوان‌ها ‌ می‌شود.

شاه آبادی افزود: مصرف غذاهای سالم هم می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه شیر، ماست، پنیر، دوغ هر کدام به میزان مناسب منبع کلسیم هستند گفت: شیراز، کشک، موز، آلو سیاه، روغن زیتون و ماهی نیز منبع غنی کلسیم بوده که در پیشگیری از بیماری پوکی استخوان موثرند.

مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بر اساس مطالعات انجام شده چای کم رنگ نیز ‌ می‌تواند باعث استحکام استخوان‌ها شود.

شاه آبادی افزود: علاوه بر مصرف غذاهای سالم، وزن مناسب نیز در کاهش پوکی استخوان موثر است چراکه افراد چاق بیشتر به پوکی استخوان مبتلا ‌ می‌شوند.

وی اظهار داشت: سیگار نیز باعث تخریب و شکنندگی استخوان‌ها ‌ می‌شود و افراد باید از کشیدن سیگار اجتناب کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید