پاسخ وزیر آموزش و پرورش به شایعه‌ها درباره دانش‌آموزان قم

کدخبر: ۵۵۵۶۳۸
اقتصادنیوز: وزیر آموزش و پرورش درباره مسمومیتهای اخیر دانش آموزان در استان قم گفت: شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور در این موضوع باعث نگرانی برخی خانواده‌ها شد؛ در حالیکه در این خصوص تلفات جانی نداشتیم.
پاسخ وزیر آموزش و پرورش به شایعه‌ها درباره دانش‌آموزان قم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یوسف نوری در حاشیه پنجاه و نهمین نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور درباره مسمومیت های اخیر دانش آموزان در استان قم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در استان قم نهادهای مختلفی مشغول بررسی این موضوع هستند. شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور در این موضوع باعث نگرانی برخی خانواده‌ها را به همراه داشت. در این خصوص تلفات جانی نداشتیم، اما برخی شایعه کرده‌اند که دانش‌آموزان فوت کرده‌اند یا دچار عوارضی همچون فلجی شده‌اند که این شایعات تکذیب می‌شود.

آماده باش کامل اصفهان تا ۴۸ ساعت آینده

وی با بیان اینکه هیچ دانش‌آموزی در این ماجرا فوت نکرده است، اضافه کرد: بسیاری از دانش آموزان سرپایی درمان و برخی دیگر یک شب را در بیمارستان گذراندند. برخی خانواده‌ها نیز به علت انتشار شایعات نگران عواقب و اثرات بعدی مسمومیت و استشمام بو بودند که این موضوع هم رد شده است.

نوری همچنین درباره خروجی نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: یکی از زیرمجوعه های شورای عالی قرآن، همین کمیسیون است که هدفش ترویج فرهنگ قرآن در جامعه هدف آموزش و پرورش یعنی دانش آموزان وهمچنین دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است.

وی افزود: طرح های زیادی ارائه و اقداماتی در این زمینه در دست انجام است که از جمله آنها می‌توان به طرح ملی اتقان اشاره کرد که یک هدف آن توانمندسازی همکاران در پایه اول ابتدایی است که در پنج استان شروع شده و به تدریج تعمیم می یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی دیگر ما این بود که در قالب یک طرح مشترک با موسسات قرآنی، دارالقرآن ها فعال شوند که به تصویب رسید اظهار کرد: طرح دیگر این بود که از ظرفیت فضاهای در اختیار همچون دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی تربیتی، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کنیم تا به هدف پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور و سه میلیون حافظ قرآن در آموزش و پرورش برسیم.

نوری ادامه‌داد: درباره راه اندازی مدارس تخصصی قرآن نیز مباحثی مطرح و قرار شد پیشنهادی در این باره آماده و در کمیسیون برنامه درسی شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و تصویب شود. دانشگاه فرهنگیان نیز باید در مهارت آموزی قرآن و معارف اسلامی به دانشجومعلمان و جذب سرآمدان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان اقداماتی را انجام دهد.

وی درباره جذب معلمان قرآن از حوزه های علمیه، دارالقرآن ها و... گفت: جذب تابع مقررات خودش است و سازمان اداری استخدامی آن را تعیین می‌کند. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین در سخنرانی که در این نشست داشت با اشاره به اجرای طرح «اتقان» گفت: این طرح، نخستین هدفگذاری ما در حوزه قرآن است که به خوبی پیش می‌رود و دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی قرآن را می‌آموزند. 

ابراهیم رئیسی از چین دستور جدید صادر کرد

وی ادامه داد: بسته‌های آموزشی و قرآنی برای دانش آموزان در شهر زلزله زده خوی فراهم می شود. همچنین برای کمک به کشورهای زلزله زده ترکیه و سوریه اعلام آمادگی می‌کنیم. 

نوری در این نشست به تعطیلی مدارس در دوران کرونا اشاره و اظهار کرد: دانش آموزان سه سال به دلیل کرونا در خانه ماندند و این در حالی بود که مدارس سایر کشورها باز بودند. اخیرا نیز تعطیلی هایی در برخی شهرها به علت آلودگی هوا داشتیم. شواهد نشان داده است که مدارس سایر کشورها هم برای آلودگی هوا در زیر شاخص ۲۰۰ تعطیل نمی‌شوند.

وی ادامه داد: البته باید سلامت دانش‌آموزان در اولویت اول باشد ولی مقوله تربیت و سلامت روان آنها هم باید مد نظر قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید