سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

ادعاهای جدید آمریکا و انگلیس علیه تهران /علی دایی میزبان سیاستمداران شد

کدخبر: ۵۵۶۹۲۸
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
ادعاهای جدید آمریکا و انگلیس علیه تهران /علی دایی میزبان سیاستمداران شد

به گزارش اقتصادنیوز، ادعای جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران، صدور حکم اعدام جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر، اظهارات اسحاق جهانگیری از خبرهای مهمی بود که در «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن ها اشاره شده است. 

شارمهد به اعدام محکوم شد

روز گذشته، جمشید شارمهد، سرکرده گروه تروریستی تندر به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم شد.

این خبر با واکنش آلمان رو به رو شد و آن را حکمی «کاملا غیرقابل قبول» توصیف کرد. آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در اقدامی متناقض با منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، در واکنش به صدور حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر، آن را حکمی «کاملا غیرقابل قبول» توصیف کرد.

ادعاهایی جدید علیه ایران

از سوی دیگر روز گذشته ادعایی جدیدی از سوی کشورهای آمریکا و انگلیس علیه ایران مطرح شد. از یک سمت، وزیر امنیت انگلیس در ادعایی اثبات نشده به مجلس عوام این کشور گفت که ۱۵ تهدید موثق از سوی ایران علیه شهروندان انگلیسی و افراد مقیم این کشور وجود داشته است. از سوی دیگر هم، ، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با انداختن توپ مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران به زمین تهران، گفت که به باور واشنگتن، همچنان موثرترین راه برای رسیدگی به این موضوع، دیپلماسی است.

همچنین، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گزارش‌های ادعایی درباره غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم در ایران گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است طی روزهای آینده در این‌باره اطلاع‌رسانی کند.

ایران در خطر است

همچنین اظهارات روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بود. جهانگیری در گفتگویی در خصوص حوادث اخیر اظهار گفت: « من فکر می‌کنم که ما وارد یک چالش بد شده‌ایم. واقعاً هر ایرانی، حتی اگر دلسوز نظام جمهوری اسلامی نباشد و برای ایران دلسوز باشد، باید الان نسبت به این مسائل حساس باشد.»

وی ادامه داد: «به نظر من ایران در خطر است و این اتفاقات داشت به نقطه‌ای می‌رسید که می‌توانست و می‌تواند ایران را در خطر قرار دهد. نیروهای علاقه‌مند به ایران و نظام و وفادار به آرمان‌های امام باید الآن از خودشان، اعتبار و آبروی خود مایه بگذارند که این مسائل حل شود و باید هم حل شود.»

همچنین، تکذیب  ارسال نامه محرمانه از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی به رئیسی، دیدار برخی سیاستمداران با علی دایی، توقیف شناور حامل ‌سلاح ‌آمریکا‌یی در خلیج فارس و سفر پادشاه عمان به ایران از  دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید