رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

آخرین وضعیت ذخایر آنتی‌بیوتیک خوراکی در کشور

کدخبر: ۵۵۷۰۶۲
اقتصادنیوز: سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر وضعیت آنتی بیوتیک های خوراکی نسبت به ماه های گذشته، با افزایش تولید و واردات بهبود یافته و ذخیره مناسبی از آنتی بیوتیک های خوراکی در کشور وجود دارد.
آخرین وضعیت ذخایر آنتی‌بیوتیک خوراکی در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سید حیدر محمدی، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: در یکی دو هفته گذشته، میزان مناسبی از داروهای بیهوشی وارد کشور شده و هفته گذشته اولین پارت از داروی بیهوشی «بوپیواکائین» تولید داخل وارد بازار شد و داروی «روپیواکائین» نیز هفته آینده وارد بازار می‌شود.

۱۵ دانش آموز قمی دیگر راهی مراکز درمانی شدند

وی افزود: در گذشته میزان تأمین ماهانه پروپوفول ۲۰۰ هزار عدد بود اما در حاضر این عدد به ۸۰۰ هزار رسیده است و ذخیره این دارو نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به کمبود شربت استامینوفن در ماه‌های قبل، گفت: در حال حاضر مازاد تولید شربت استامینوفن داریم و ذخیره بسیار خوبی در شرکت‌های تولیدی و پخش دارو وجود دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق سامانه تیتک و دسترسی در این سامانه می‌توانند موجودی سایر دانشگاه‌ها و استان‌ها را مشاهده کنند تا در صورت کمبود برخی اقلام بتوانند، جابجا و از دانشگاه‌های دیگر، تأمین کنند.

محمدی تاکید کرد: با پیگیری‌های ویژه و شبانه روزی وزیر بهداشت مقرر شد ۱۰ هزار میلیارد تومان از مسیرهای دیگر به جز هدفمندی یارانه‌ها، برای دارو اختصاص پیدا کند که ۹ هزار میلیارد تومان آن انجام شده که ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تأمین اجتماعی و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مراکز درمانی و دانشگاه‌ها در ارائه اسناد بیمه‌ای نباید تأخیر داشته باشند تا سریعاً تسویه شود و تقاضا داریم که بیمه‌ها، علی الحساب اسناد را پرداخت کنند تا مطالبات حوزه دارو، پرداخت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید