آغازگر جنبش «می‌تو» به حبس ابد محکوم شد

کدخبر: ۵۵۷۵۷۵
کارگردان مشهور هالیوود هاروی واینستین که قبلا در حال گذراندن ۲۳ سال زندان بود به ۱۶ سال دیگر حبس محکوم شد.
آغازگر جنبش «می‌تو» به حبس ابد محکوم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ؛ هاروی واینستین چهره پرنفوذ سابق هالیوود، در دادگاهی در لس‌آنجلس به جرم تجاوز به ۱۶ سال دیگر زندان محکوم شد. او در این دادگاه در سه بار جرم تجاوز و حمله جنسی گناهکار شناخته شد.

زمان و مکان تشییع پیکر شهرام عبدلی اعلام شد

بزرگترین پیش فروش بدون قرعه کشی خودرو

واینستین قبلا در حال گذراندن ۲۳ سال زندان بود و حالا این ۱۶ سال باید بعد از آن ۲۳ سال طی شود که با توجه به عمر ۷۰ سال واینستین و سلامت در حال افولش، به معنای حبس ابد تا زمان مرگش خواهد بود.

واینستین در ابتدا در این دادگاه ۱۱ اتهام مختلف از چهار زن داشت که در نهایت ۴ جرم توسط یک مدل اروپایی در دادگاه به رسمیت شناخته شد. این زن که نامش مخفی شده واینستین را متهم کرد که در سال ۲۰۱۳ در هتل مستر سی بورلی هیلز بعد از فستیوال فیلم‌های ایتالیایی در لس‌آنجلس به او تجاوز کرده.

هیئت منصفه به بررسی این اتهامات پرداختند و واینستین را گناهکار اعلام کردند.

قبل از اعلام حکم، هاروی واینستین خطاب به دادگاه اعلام بی‌گناهی کرد و گفت:«تمام این ماجرا در مورد پول است و آنها قصد نابودی من را دارند. لطفا من را به حبس ابد محکوم نکنید. من لایق حبس ابد نیستم. خیلی چیزها در این پرونده اشتباه است. شواهد وجود ندارد و برای من پاپوش دوخته‌اند... من از شما التماس می‌کنم.»

شاکی پرونده هم در کنار دخترش صحبت‌های احساسی کرد و در حالی که گریه می‌کرد از قاضی خواست که واینستین را تا ابد به زندان بیندازد:«هیچ محکومیت زندانی نیست که به اندازه کافی برای پاک کردن آسیبی که من دیدم، طولانی باشد. من امیدوارم شما به او بیشترین مجازات ممکن را بدهید. برای من بسیار سخت است که بعد از ده سال اینجا بایستم. آسیب این تجاوز هنوز برای من تازه است و بحث در موردش برایم سخت است. اعمال خودخواهانه و نفرت انگیز او تاثیر عمیقی بر زندگی من داشت. و آنچه او بر سر من آورد وحشتناک بود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید