جزئیات بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران مشخص شد

کدخبر: ۵۵۷۹۰۶
جزئیات مصارف مأموریتی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تشریح شد.
جزئیات بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد آخوندی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی مصارف مأموریتی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان این‌که بودجه امور اجتماعی و فرهنگی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر چهار هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم در سال آینده ۹ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که ۱۱ درصد بودجه بود اما رقم مصوب هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۰ درصد بودجه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ بخش حمل‌ونقل و ترافیک ۱۶ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان معادل ۳۳ درصد بودجه بود که در لایحه پیشنهادی ۲۵ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان لحاظ شد که در نهایت بودجه مصوب به ۳۴ هزار میلیارد تومان به میزان ۴۵ درصد از بودجه رسید.

وی افزود: در بخش خدمات شهری و محیط زیست در سال گذشته هشت هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان معادل ۱۷ درصد بود که در لایحه ۱۲ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان معادل ۱۷ درصد پیشنهاد شد اما ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۵ درصد بودجه مصوب شده است.

آخوندی با بیان این‌که بودجه ایمنی و مدیریت بحران سه هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان به اندازه هفت درصد بودجه امسال بود، یادآور شد: پنج هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان به میزان هفت درصد بودجه برای سال آینده پیشنهاد شد که در بودجه مصوب به چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان معادل ۶ درصد بودجه رسید.

وی بودجه شهرسازی و معماری امسال را یک‌هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان معادل چهار درصد کل بودجه عنوان کرد و افزود: دو هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان معادل سه درصد در لایحه پیشنهاد شد که در نهایت  رقم مصوب به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان معادل سه درصد کاهش یافت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری در سال‌جاری ۱۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد بودجه است، تاکید کرد: لایحه پیشنهادی رقم ۲۳ هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد بودجه بود که به ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۱ درصد بودجه رسید.

وی رقم کل بودجه امسال را ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: رقم پیشنهادی سال ۱۴۰۲ نیز بالغ بر ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان بود که در نهایت ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

آخوندی به مصارف واحدهای اجرایی اشاره کرد و افزود: رقم مصارف مناطق ۲۲ گانه ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، معاونت فنی و عمرانی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، معاونت توسعه منابع انسانی ۱۱ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال، معاونت شهرسازی و معماری یک‌هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال، دفتر شهردار دو هزار میلیارد ریال، معاونت مالی و اقتصاد شهری هفت‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، معاونت خدمات شهری ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک ۲۷ هزار میلیارد ریال، معاونت امور مناطق هفت هزار میلیارد ریال، معاونت فرهنگی و اجتماعی چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال و واحدهای ستادی ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

آخوندی در ادامه گفت: این بودجه سند افتخاری برای شورا و شهرداری است. ۳۴ هزار میلیارد تومان برای حمل‌ونقل و ۱۰ هزار میلیارد تومان مازاد برای این بخش اختصاص یافت.

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به پیاده‌سازی بودجه عادلانه بین مناطق، گفت: شاخص محاسباتی ردیف‌های هزینه‌ای و سرمایه‌ای دقیقاً بر مبنای استحقاق هر منطقه پیش‌بینی شده است.

علیرضا جاوید معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز با بیان این‌که بودجه‌ای که امسال توسط مجموعه شهرداری تهران با محوریت اداره کل برنامه و بودجه و مشارکت جمعی تهیه شد، نسبت به سنوات قبل به شاخص‌های عدالت نسبی نزدیک شده است، گفت: ادعا نمی‌کنم که عدالت قطعی وجود دارد و یا به‌طور صددرصدی قابل تحقق است اما عدالت نسبی رعایت شده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ۷۰ درصد امکانات زیرساختی در مناطق جنوب شهر تهران و ۳۰ درصد از آن در مناطق شمالی واقع شده است.

وی تاکید کرد: در این ایام با تک‌تک مناطق جلسه برگزار شد و ریز ردیف‌ها هم در اعتبارات سرمایه‌ای و هم در سایر ردیف‌ها بررسی شد. تلاش بر این بود شاخص‌ها رعایت شود و امسال شروع خوبی خواهد بود تا به توزیع عادلانه امکانات و منابع در بین مناطق با کمیت و کیفیت بیشتر برسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید