مقام پنتاگون: تهدید ایران به یک چالش جهانی تبدیل شده است

کدخبر: ۵۵۸۳۹۵
یک مقام ارشد پنتاگون امروز سه‌شنبه به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت.
مقام پنتاگون: تهدید ایران به یک چالش جهانی تبدیل شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس دانا استراول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا با مبنا قرار دادن ادعاهای تکذیب‌شده درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه گفت که ایران به یک «چالش جهانی» تبدیل شده است.

او گفت: «این، نتیجه همکاری فزاینده نظامی بین ایران و روسیه و انتقال غیرقانونی پهپادهای تهاجمی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.»

استراول در ادامه این ادعاها گفت: «انتظار می‌رود که تکنیک‌ها و روش‌هایی که ایرانی‌ها در اوکراین یاد می‌گیرند و بر آنها تسلط پیدا می‌کنند یک روز علیه شریکان ما در خاورمیانه به کار گرفته خواهند شد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین تأکید کرد که آمریکا با همکاری شریکانش در صدد است برای مقابله با «این تهدیدها در منطقه» آمادگی کسب کند.

ایران و روسیه در ماه‌های گذشته بارها ادعاهای اوکراین و کشورهای غربی درباره ارسال پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به تلاش‌های خوب جمهوری اسلامی ایران در خصوص برقراری آتش بس در اوکراین، تاکید کرد: ما قویا مخالف گسترش ناتو و استمرار جنگ در اوکراین و مخالف تهدید حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به جنجال‌های غیرواقعی در مورد ادعای صدور پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، به مفاد گفت‌وگوهای تیم فنی و کارشناسی دو کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون سند و مدرکی موثقی درباره این ادعا به طرف ایرانی نشده و جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به طرف اوکراینی منعکس کرده، آماده برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای تیم‌های فنی و کارشناسی دو کشور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید