واکنش آمریکا به ادعای امیرعبداللهیان درباره برجام /هیچ ابزاری را از روی میز کنار نگذاشته‌ایم

کدخبر: ۵۵۸۷۲۴
آمریکا به تازگی ادعا کرده که برجام در دستور کار نیست. اما حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان تایید کرده بود که فواد حسین، همتای عراقی او پس از بازگشت از سفر واشنگتن به طرف ایرانی خبر داد که آمریکا به دنبال از سرگیری دوباره مذاکرات هسته‌ای با ایران است.
واکنش آمریکا  به ادعای امیرعبداللهیان درباره  برجام /هیچ ابزاری را از روی میز کنار نگذاشته‌ایم
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری بار دیگر مدعی دیپلماسی در قبال برنامه هسته‌ای ایران شد.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه آمریکا، پرایس گفت: سیاست ما در قبال ایران این است که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند. ما این تعهد جدی را به مؤثرترین شکل ممکن انجام خواهیم داد. ما همچنان بر این باوریم که مؤثرترین راه برای انجام آن از طریق دیپلماسی است.

او افزود: تنها دیپلماسی می‌تواند به یک راه‌حل بادوام و دائمی دست یابد که به موجب آن ایران هرگز در موقعیتی قرار نگیرد که به سلاح هسته‌ای دست یابد، اما ما هیچ ابزاری را نیز از روی میز کنار نگذاشته‌ایم. 

این در حالی است که لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با حضور در جلسه استماع یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دولت بایدن از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نگران است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود ادعا کرده که ذراتی در ایران رصد شده که اندکی کمتر از ۹۰ درصد غنی‌سازی شده‌اند.

نشریه بلومبرگ نیز چند روز پیش به نقل از دو دیپلمات ارشد مدعی شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان تهیه گزارش ۳ ماهه خود در ایران، غنی‌سازی ایران را ۸۴ درصد گزارش کرده‌اند.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی سه روز پیش درباره اعلام وجود ذره‌ای با غنای ۸۴ درصد گفت: نمونه برداری یک ذره بوده است که با میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود، اما آنچه مهم است، حجم موادی است که پس از تولید ذخیره می‌شود که بازرسان آن را مشاهده کردند و مطمئن شدند که بیش از ۶۰ درصد نیست و خط تولید ایران ۶۰ درصد است که در این گزارش هم آمده است.

در همین حال آمریکا به تازگی ادعا کرده که برجام در دستور کار نیست. اما حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان تایید کرده بود که فواد حسین، همتای عراقی او پس از بازگشت از سفر واشنگتن به طرف ایرانی خبر داد که آمریکا به دنبال از سرگیری دوباره مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید