زلنسکی مدعی کمبود شدید سلاح شد

کدخبر: ۵۵۹۰۲۶
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، باکمبودشدیدسلاح و تجهیزات نظامی روبرو هستیم.
زلنسکی مدعی کمبود شدید سلاح شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، تاس اعلام کرد، زلنسکی مدعی کمبود سلاح و مهمات در میان نیروهای ارتش اوکراین است و در این ارتباط گفته است: با کمبود شدید سلاح و تجهیزات نظامی روبرو هستیم.

«ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت که نیروهای مسلح اوکراین در میدان جنگ با کمبود شدید توپخانه، مهمات، هواپیماهای جنگی و تانک مواجه هستند.

زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لتونیایی خود، «اگیلس لویتس در لووف»، مدعی شد که به دلیل کمبود تسلیحات و مهمات، غرب باید ارسال سلاح به اوکراین را تسریع بخشد.

زلنسکی گفت: «توپخانه اولین چیزی است که ما به آن نیاز داریم. هم سیستم‌ها و هم مهمات، گلوله‌ها در مقادیر زیاد مورد نیاز ارتش ماست.»

او مدعی شد که اوکراین به توپخانه نیاز دارد نه برای حمله به خاک روسیه، بلکه برای پس گرفتن مناطقی که کیف همچنان آن را متعلق به خود می‌داند. علاوه بر این، زلنسکی کمبود هواپیماهای جنگی را اعلام کرد. او خاطرنشان کرد: ما به هواپیما نیاز داریم.

رئیس جمهور اوکراین همچنین به کمبود تانک در نیروهای اوکراینی اذعان کرد. او گفت: «من معتقدم که هر اتفاقی بیفتد، نیروهای ارتش ما تانک را به دست خواهند آورد. نیروهای مسلح ما در حال حاضر در حال آموزش هستند، به زودی این اتفاق خواهد افتاد.»

زلنسکی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد چگونگی تسریع ارسال تسلیحات به کیف، خاطرنشان کرد که لازم است در مورد کمبود تجهیزات و تسلیحات در رسانه‌ها به طور عمومی و بیشتری صحبت شود.

او گفت: «کشورهایی که به ما کمک می‌کنند می‌توانند انواع مختلف تسلیحات را علناً پشتیبانی کنند. هیچ راز دیگری در مورد اینکه ما چه سلاح‌هایی داریم وجود ندارد.» خبرنگاری که این سوال را پرسید، فاش کرد که با سربازان اوکراینی در آرتیوموفسک (باخموت) صحبت کرده است و سربازان به او از کمبود سلاح، مهمات، هواپیماهای جنگی و هلیکوپتر سخن گفتند.

ادعای رئیس جمهور اوکراین درباره کمبود تسلیحات و تجهیزات نظامی در حالی است که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که دولت بایدن یک بسته نظامی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری را برای اوکراین اختصاص داده است. بلینکن گفت که این بسته کمکی شامل مهمات برای خودروهای جنگی هیمراس، هویتزر و برادلی است.

بلینکن در این ارتباط گفت: «بر اساس تفویض اختیارات از سوی رئیس جمهور بایدن، من مجوز سی و سومین بسته کمکی آمریکا به اوکراین را صادر می‌کنم.»

پیش از اعلام این بسته کمکی، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه با «دیمیترو کوله با» همتای اوکراینی خود درباره نشست دیروزش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفتگو کرده بود. در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای اوکراینی خود در خصوص رایزنی دیروزش با وزیر خارجه روسیه تبادل نظر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید