بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین اختصاص یافت

کدخبر: ۵۵۹۰۰۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه ایالات متحده گفت دولت بایدن یک بسته کمک نظامی جدید 400 میلیون دلاری را برای اوکراین در نظر گرفته است.
بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین اختصاص یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که دولت بایدن یک بسته نظامی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری را برای اوکراین اختصاص داده  است. بلینکن گفت که این بسته کمکی شامل مهمات برای خودروهای جنگی هیمراس، هویتزر و برادلی است.

آمریکا منبع اصلی تهدید هسته ای در جهان است

اسپوتنیک گزارش داد، بلینکن در این ارتباط گفت: «بر اساس تفویض اختیارات از سوی رئیس جمهور بایدن، من مجوز سی و سومین بسته کمکی آمریکا به اوکراین را صادر می‌کنم.»

پیش از اعلام این بسته کمکی، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه با «دیمیترو کوله با» همتای اوکراینی خود درباره نشست دیروزش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفتگو کرده بود. در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای اوکراینی خود در خصوص رایزنی دیروزش با وزیر خارجه روسیه تبادل نظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با دیمیترو کوله با، بر حمایت همیشگی ایالات متحده از اوکراین برای دفاع از خود در برابر حملات روسیه، تاکید کرد!

دیپلمات‌های ارشد روسیه و ایالات متحده دیروز پنجشنبه برای اولین بار پس از جنگ اوکراین در حاشیه نشست گروه- ۲۰ در دهلی نو با هم دیدار و گفتگو کردند.

یک مقام ارشد آمریکایی در این ارتباط اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا به «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که به جنگ پایان دهد و از مسکو خواست تا تعلیق پیمان هسته‌ای استارت نو را لغو کند.

خبرگزاری‌های روسی نیز به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش دادند که لاوروف و بلینکن در پایان جلسه پشت درهای بسته کمتر از ۱۰ دقیقه در حال حرکت صحبت کردند و هیچ مذاکره سیاسی میان آنها به صورت رسمی صورت نگرفت.

بلینکن بعداً در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در دیدار کوتاه و غیررسمی اش به لاوروف گفته بود: مهم نیست در جهان یا در روابط ما چه اتفاقی می‌افتد، ایالات متحده همیشه آماده تعامل و اقدام بر روی کنترل تسلیحات راهبردی خواهد بود، همانطور که ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی حتی در اوج جنگ سرد هم در این زمینه تعامل داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید