سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

خاندوزی با دولت خداحافظی می کند؟ /مذاکرات داغ هسته ای در قلب ایران

کدخبر: ۵۵۹۱۰۰
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
خاندوزی با دولت خداحافظی می کند؟ /مذاکرات داغ هسته ای در قلب ایران

به گزارش اقتصادنیوز، ورود گروسی به ایران و آغاز مذاکرات با رئیس سازمان انرژی اتمی، واکنش های داخلی و خارجی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان، کلید خوردن استیضاح وزیر اقتصاد از خبرهای مهم روز گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن ها اشاره شده است.

واکنش های داخلی و خارجی به مسمومیت دانش اموزان

ماجرای مسمومیت دانش آموزان از آذر ماه و در استام قم آغاز شد اما، تا به امروز ادامه داشته و به پایتخت و شهرهای دیگر هم کشیده شده است. بر همین اساس، روز گذشته، مقامات آمریکایی به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان دختر واکنش نشان دادند و خواستار تحقیقات در این زمینه شده‌اند.

این موضوع با واکنش حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه رو به رو شد و در توئیتی نوشت: «واکنش مداخله‌آمیز برخی مقامات غربی به موضوع مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان عزیز دختر ایرانی، تداوم جنگ ترکیبی دشمن است.دستگاه‌های ذیربط کشور در حال پیگیری جدی و بررسی دقیق ابعاد آن هستند. ملت بزرگ ایران اشک تمساح را به خوبی می‌شناسد!»

اما، در داخل کشور هم برخی چهره های سیاسی به این موضوع واکنش نشان داده بودند. مانند، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم که نوشت: «این روزها که شبکه‌های اجتماعی مسدود و محدودیتهای شدیدی بر اینترنت وضع شده است و کسب و کار و زندگی مردم مختل شده است؛ گسترده‌ترین اقدام ضدامنیتی علیه کودکان عزیز ایران زمین و در مدارس رخ داده است و مشخص نیست صاحبان آن نظریات مشعشع کجا هستند.»

حجت الاسلام  سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه گفت:«درباره مسمومیت دانش‌آموزان عزیز انتظار می‌رود همانطور که شخصیت‌ها و مقامات تاکید کردند، اولاً در کوتاه‌ترین زمان با شناسایی عوامل و برخورد درس‌آموز از تکرار این حوادث جلوگیری شود. ثانیا با تنویر افکار عمومی زمینه اطمینان خاطر دانش‌آموزان و والدین محترم فراهم شود.»

گروسی به تهران آمد

همچنین روز گذشته ورود رافائل گروسی به تهران، فضای سیاسی ایران به تحت الشعاع خود قرار داد.  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعاتی پس از ورود به تهران با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به دیدار و گفت‌وگو پرداخت. بر اساس آنچه که گفته شده، بحث و گفت‌وگو درباره مسایل باقی‌مانده پادمانی و نیز برخی موارد از اختلاف نظرهای فنی و حقوقی میان ایران و آژانس در دستور کار این جلسات بود.

از سوی دیگر، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران، ادعا کرد که آمریکا قبل از تصمیم گیری درباره اقدامات و گامهای بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر رافائل گروسی به ایران خواهد ماند.

خاندوزی رفتنی شد؟

در این میان، کلید خوردن استیضاح خاندوزی توسط نمایندگان، اظهارات فرمانده سپاه تهران درباره حوادث اخیر و انتقال میرحسین موسوی به بیمارستان از دیگر خبرهای مهم بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید