کمیسیون اروپا: شواهدی بر ارسال سلاح به روسیه توسط چین نداریم

کدخبر: ۵۵۹۴۶۷
«اورسلا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه گفت که هیچگونه شواهدی مبنی بر اینکه چین به روسیه سلاح فرستاده وجود ندارد.
کمیسیون اروپا: شواهدی بر ارسال سلاح به روسیه توسط چین نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وی که در کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، گفت: «اتحادیه اروپا هنوز هیچ شواهدی درباره ارسال سلاح توسط چین به روسیه ندیده اما ضروری است که اوضاع هر روز تحت نظر باشد».

خبرنگاری از رئیس کمیسیون اروپا پرسید آیا در صورتی که پکن اقدام به ارسال کمک‌های نظامی به مسکو کند، تحت تحریم قرار می‌گیرد که پاسخ داد: «این یک سوال فرضی است که تنها در صورتی می‌توان به آن پاسخ داد که به واقعیت بپیوندد».

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در داخل اتحادیه اروپا خبر داد در صورتی که اتحادیه اروپا اطلاعاتی دریافت کند که تایید کند چین اقدام به ارسال تسلیحات به روسیه کرده، این اتحادیه تحریم‌هایی را علیه چین اعمال خواهد کرد. 

خبرگزاری رویترز نوشت که کمک چین به روسیه، آخرین خط قرمز این اتحادیه درباره پکن خواهد بود و اتحادیه اروپا این اقدام را با تحریم پاسخ خواهد داد.

 جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در کاخ سفید نیز روز پنجشنبه گفت واشنگتن معتقد است چین هنوز برای ارسال کمک نظامی به روسیه تصمیم نگرفته است. 

جان کربی در نشستی که روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران برگزار شد در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است چین از طریق بلاروس به روسیه کمک نظامی ارسال کند گفت: «هنوز شاهد آن نیستیم که چین تصمیمی برای ارائه کمک‌های مرگبار به روسیه گرفته باشد.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که آمریکا از اصلی‌ترین کشورهای ارسال‌کننده بسته کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین بوده است. روسیه بارها به آمریکا و متحدانش درباره ارسال چنین کمک‌هایی هشدار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید