درخواست شاه اردن از وزیر دفاع آمریکا درباره اسرائیل

کدخبر: ۵۵۹۴۷۷
شاه اردن از وزیر دفاع آمریکا درخواست کرد تا اقدامات بی ثبات کننده و یکجانبه رژیم صهیونیستی فرصت تحقق صلح را تضعیف می‌کند، متوقف شود.
درخواست شاه اردن از وزیر دفاع آمریکا درباره اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عبدالله دوم شاه اردن یکشنبه شب در دیدار با وزیر دفاع آمریکا گفت که باید هرگونه اقدامات بی ثبات کننده و یکجانبه [رژیم صهیونیستی] فرصت تحقق صلح را تضعیف می‌کند، متوقف شود.

شاه اردن این سخنان را در امان و در دیدار با "لوید آستین" بیان و بر ضرورت آتش بس و کاهش تشدید تنش در اراضی اشغالی فلسطین تأکید کرد.

وی همچنین گفت که باید تلاش‌ها برای ایجاد یک افق سیاسی مضاعف شود تا راه را به سوی برگزاری دوباره مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیل برای رسیدن به یک صلح جامعه و عادلانه مبتنی بر تشکیل دو کشور مستقل فراهم شود.

عبدالله دوم بار دیگر بر اهمیت تشکیل دولت مستقل فلسطینی، دارای حاکمیت و قابل سکونت در مرزهای سال ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی تأکید کرد.

آستین نیز در بدو ورود به اردن گفت که ایالات متحده به دنبال توسعه روابط مشارکت راهبردی با اردن است.

وی افزود: شراکت راهبردی واشنگتن و امان قوی است و ما نیز به نوبه خود به دنبال توسعه آن هستیم.

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده به عنوان بخشی از یک سفر منطقه‌ای شامل مصر و فلسطین اشغالی، امروز یکشنبه وارد اردن شده است.

این سفر درحالی روی می دهد که سرزمین‌های اشغالی با روی کارآمدن دولت افراطی نتانیاهو و اعمال سخت گیری‌های بی سابقه علیه مردم فلسطین ناآرام گزارش می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید