رئیس جمهور چین آمریکا را به باد انتقاد گرفت

کدخبر: ۵۵۹۹۱۵
رئیس جمهور چین در نشست سالانه حزب حاکم این کشور سیاست‌های آمریکا را شدیدا به باد انتقاد گرفت و گفت پکن با چالش‌های جدی بی‌سابقه‌ای از جانب غرب روبروست.
رئیس جمهور چین آمریکا را به باد انتقاد گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین طی سخنرانی در نشست سالانه حزب حاکم کمونیست شدیدا به آمریکا حمله کرد و گفت واشنگتن در حال رهبری «مهار، محاصره و سرکوب» چین است.

شی که قرار است به زودی سومین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کند، گفت پکن با چالش‌های جدی بی‌سابقه از جانب غرب روبروست.

وی گفت طی پنج سال گذشته سری جدیدی از موانع و مشکلات علیه چین توسط غرب به کار گرفته شده تا رشد اقتصادی این کشور کاهش یابد.

رئیس جمهور چین گفت این کشور باید جرات مبارزه را داشته باشد چرا که با تغییرات اساسی و پیچیده‌ای در چشم انداز داخلی و بین المللی روبروست.

شی افزود: ما به عنوان یک ملت بزرگ 1.4 میلیارد نفری باید بر خودمان تکیه کنیم...نمی‌توانیم به بازارهای بین المللی برای نجات خود وابسته باشیم.

«چین گانگ» وزیر خارجه چین نیز امروز سه شنبه به آمریکا هشدار داد که باید سیاست سرکوب و فشار بر پکن را تغییر داده و یا خطر جنگ و تقابل را بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه پکن خواستار گفتگوهای صلح برای پایان دادن به جنگ در اوکراین است، تصریح کرد واشنگتن باید از سیاست اشتباه خود در قبال چین دست بردارد. در غیر این صورت خطر وقوع جنگ و درگیری وجود دارد.

کین در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست سالانه پارلمان گفت: آمریکا به جای رقابت منصفانه و قانونی با چین، به اعمال فشار و سرکوب چین روی آورده است. واشنگتن، پکن را به عنوان رقیب اصلی خود و یک چالش ژئوپولیتیکی بسیار مهم می بیند. این بدان معناست که نخستین دکمه روی لباس را اشتباه ببندیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید