رایزنی بایدن با پادشاه عمان درباره ایران

کدخبر: ۵۵۹۹۴۷
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان درباره مسائل منطقه ای و ایران گفتگو کرد.
رایزنی بایدن با پادشاه عمان درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا کاخ سفید روز سه شنبه وقت محلی اعلام کرد: رهبران دو کشور بر روابط تاریخی دیرینه خود و مردم آمریکا و عمان تاکید کردند و در خصوص تلاش های متقابل برای ایجاد منطقه ای مرفه تر، صلح آمیزتر و یکپارچه تر در خاورمیانه گفتگو کردند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن از نقش تاریخی عمان در تامین آزادی شهروندان آمریکایی که "به ناحق" در ایران زندانی شده اند، استقبال کرد.

کاخ سفید تصریح کرد: بایدن از سلطان هیثم به خاطر رهبری و حمایتش از آتش بس یمن که طی سال گذشته شاهد طولانی ترین دوره آرامش خود از زمان آغاز جنگ ده ساله بود، قدردانی  کرد.

 بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا  همچنین از تصمیم اخیر عمان برای باز کردن حریم هوایی خود به روی همه هواپیماهای اسرائیلی استقبال کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که هر دو رهبر اعلام کردند که  متعهد به تقویت همکاری راهبردی آمریکا و عمان، فرصت های تجاری و سرمایه گذاری و همکاری در زمینه منابع انرژی پاک، متنوع و ایمن هستند.

پیش از این، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سفر به عمان،  با معاون وزیر خارجه این کشور درباره ایران گفتگو کرده بود ؛ گفتگویی که این مقام دولت بایدن آن را عالی" توصیف کرده است.

رابرت مالی (راب مالی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: دیدار عالی با شیخ خلیفه الحارثی (شیخ خلیفه علی عیسی الحارثی معاون وزیر خارجه عمان) در عمان داشتم. ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران گفتگو کردیم. من همچنین از عمان برای کمک به آزادی باقر نمازی قدردانی کردم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید