قتل هولناک ۲ شهروند ایرانی در آمریکا/ ماجرا چه بود؟

کدخبر: ۵۶۰۵۵۰
پلیس ایالتی می‌گوید که اجساد صادقی، ناصری و خداکرم‌رضایی را پس از دریافت یک تماس تلفنی مبنی بر تیراندازی در خانه‌ای در «ردموندِ» واشنگتن در حدود ۱۵ مایلی شرق سیاتل، پیدا کردند.
قتل هولناک ۲ شهروند ایرانی در آمریکا/ ماجرا چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از دیلی میل، روزنامه «دیلی بیست» در گزارشی در این باره نوشت: مقامات محلی هویت قربانیان را «زهره صادقی»، ۳۳ ساله و همسرش «محمد ناصری»، ۳۵ ساله شناسایی کردند. نام مظنون نیز «رامین خداکرم‌رضایی»، ۳۸ ساله و راننده کامیون است.

گروگانگیری در یک داروخانه/ چند نفر بازداشت شدند؟

قتل ۲ شهروند ایرانی در «سیاتل» آمریکا

این راننده کامیون که از شنوندگان پادکست های زهره صادقی بود، مدت ۱۸ ماه این زن را تعقیب می‌کرد و با پارک کردن کامیون و منتظر ماندن در بیرون خانه‌اش و بمباران کردن او با حجمی توصیف‌ناپذیر از پیامک و تماس و گل، به یک مزاحم تعقیب کننده برای این زن و شوهر تبدیل شده بود و در نهایت این سناریو به مرگ هر سه نفر آنها منجر شد.

این دختر ایرانی سوژه گزارش خبرگزاری ترکیه ای شد

پلیس ایالتی می‌گوید که اجساد صادقی، ناصری و خداکرم‌رضایی را پس از دریافت یک تماس تلفنی مبنی بر تیراندازی در خانه‌ای در «ردموندِ» واشنگتن در حدود ۱۵ مایلی شرق سیاتل، پیدا کردند.

به گفته بازپرس، مادر صادقی در زمان هجوم خداکرمرضایی به داخل خانه و از طریق پنجره در خانه دخترش حضور داشته و موفق به فرار و رفتن به خانه یکی از همسایه‌ها شده و با پلیس تماس گرفته است.

دارل لو، رئیس پلیس ردموند در مصاحبه با دیلی بیست گفت که خداکرم‌رضایی ابتدا پس از گوش دادن به پادکستی درباره «به دست آوردن شغل در صنعت فناوری» با زهره صادقی آشنا شده است.

در بیانیه پلیس آمده است که خداکرم‌رضایی پس از گوش دادن به پادکست، قبل از بحرانی شدن اوضاع، با صادقی مکاتبه کرد اما در نهایت زهره صادقی موضوع را به دادگاه کشاند و با حکم دادگاه، خداکرم‌رضایی منع تماس با صادقی را گرفت.

اما صادقی همچنان نگران محتوا و فراوانی پیام های خداکرم‌رضایی شده بود. به گفته او، خداکرم‌رضایی یک بار بیش از ۱۰۰ نوبت در روز با او تماس گرفته است.

دیلی بیست گزارش داد که این وسواسِ تماس گرفتن در خداکرم‌رضایی نسبت به صادقی به زودی به تعقیب فیزیکی تبدیل شد و در سال ۲۰۲۲ این مرد صادقی را تا کنفرانسی در دنورِ کلرادو دنبال کرد.

پلیس گفت: افسران و کارآگاهان ردموند به دلیل تعقیب و گریز در جریان تحقیقات قبلی، با مقتول و محل سکونت او آشنا بودند.

به گفته لو، دستور عدم تماس صادقی از سوی دادگاه در واقع هیچ گونه حمایت فیزیکی برای این زن در پی نداشت و هنوز دستور به خداکرم‌رضایی ابلاغ نشده بود که صادقی و همسرش کشته شدند.

لو به این نشریه گفت: من فکر می‌کنم نکته کلیدی در اینجا این است که دستور حفاظت صرفا یک تکه کاغذ است که مانع از آسیب رساندن شخصی به شخص دیگر نمی‌شود.

مرکز تعقیب، پیشگیری، آگاهی و منابع آمریکا تخمین می زند که حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در ایالات متحده در معرض «آزار تعقیب» (نوعی مزاحمت که فرد تعقیب‌کننده، قربانی خود را به شکلی آزاردهنده دنبال می‌کند) هستند و این وضعیت معمولا آنها را در ترس دائمی از کشته یا مجروح شدن قرار می‌دهد.

به گفته اف بی آی، همچنین زنان بیش از دو برابر مردان تحت این قبیل تعقیب‌های آزاردهنده قرار می گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید