روسیه به فنلاند حمله نظامی می کند؟

کدخبر: ۵۶۴۵۶۱
در پی تسهیل روند عضویت فنلاند در ناتو، کارشناسان تلویزیونی روسیه این مسئله را مطرح کردند که شاید مسکو باید به فنلاند هم حمله کرده و آن را «آزاد» کند.
روسیه به فنلاند حمله نظامی می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان برنامه تلویزیونی «۶۰ دقیقه» روسیه این احتمال را مطرح کردند که شاید فنلاند هم نیازمند حمله‌ای مشابه حمله روسیه به اوکراین باشد.

فنلاند همسایه شمالی روسیه است و عضویت این کشور در ناتو باعث می‌شود این اتحاد نظامی بیش از پیش به روسیه نزدیک شود.

فنلاند و سوئد چندین دهه تمایلی به عضویت در ناتو نداشتند، اما با حمله روسیه به اوکراین، رسما درخواست عضویت دادند. اما مخالفت ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، روند عضویت این دو کشور را با مشکلاتی مواجه کرد. اخیرا آنکارا به عضویت فنلاند چراغ سبز نشان داد، اما سوئد هنوز راه به جایی نبرده است.

مقامات و تحلیلگران روس درباره اوکراین هم عباراتی مشابه «آزادسازی» استفاده کرده‌اند. آن‌ها کوشیده‌اند تا این جنگ را با عباراتی نظیر «نازی‌زدایی» توجیه کنند.

دیمیتری آبزالوف، کارشناس تلویزیونی روسیه در این برنامه وضعیت پیرامون فنلاند را «آشفته» توصیف کرد و گفت که «همین حالا هم کنترل از دست ما خارج شده است». مجری برنامه اما فنلاند را «سرزمین تاریخی روسیه» دانست و خواستار اقدام کرملین در قبال عضویت قریب‌الوقوع این کشور در ناتو شد.

او گفت: ما باید مردم برادر فنلاند را آزاد کنیم.

آبزالوف اما نظر دیگری داشت و معتقد بود که نیروهای مسلح روسیه باید بر جنگ اوکراین تمرکز کنند.

او با بیان اینکه هر حمله‌ای به فنلاند در این دوران بی‌ثمر خواهد بود، گفت: بگذار اول باقی چیزها را آزاد کنیم، بعد با ملت برادر فنلاند توافق می‌کنیم.

آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین ویدیوی این گفت‌وگو را ترجمه کرده و در صفحه توییتر خود چنین نوشت: توجه، فنلاند! پروپاگاندیست‌های روسیه درباره لزوم «آزادسازی ملت برادر فنلاند» حرف می‌زنند.

روسیه پیش از این به فنلاند و سوئد هشدار داده که عضویت در ناتو برایشان عواقبی خواهد داشت، از جمله احتمال استقرار تسلیحات هسته‌ای.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید