ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست

کدخبر: ۵۶۵۳۳۹
اقتصادنیوز: براساس گزارش فوربس، سرمایه‌دار فرانسوی جایگاه اولین مرد ثروتمند جهان را کسب کرد و ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست.
ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رتبه اول در فهرست میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۳ متعلق به برنارد آرنو، سرمایه‌دار فرانسوی کالاهای لوکس است.

بیزنس گزارش داد، بر اساس محاسبات فوربس، ثروت بنیان‌گذار و مدیر عامل ۷۴ ساله گروه ال وی ام اچ به میزان ۲۱۱ میلیارد دلار ارزش دارد که ۳۱ میلیارد دلار بیشتر از ثروت ماسک است و ایلان ماسک به رتبه دوم سقوط کرد.

فوربس نوشت که درآمد، سود و سهام این هلدینگ چندملیتی در ۱۲ ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده و ۵۳ میلیارد دلار به ثروت آرنو اضافه کرده که بزرگترین سود هر میلیاردر در سال جاری است.

آرنو اولین بار در سال ۱۹۹۷ در فهرست میلیاردرهای فوربس ظاهر شد، زمانی که دارایی وی ۳.۶ میلیارد دلار بود. تا سال ۲۰۰۵، با افزایش ثروتش به ۱۷ میلیارد دلار، در فهرست ۲۰ ثروتمند جهان قرار گرفت. در سال ۲۰۱۱ با ۴۱ میلیارد دلار به مقام چهارم رسید سپس در سه سال گذشته، پس از ایلان ماسک و جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، در رتبه سوم قرار گرفته است.

طی دو سال گذشته، ایلان ماسک رکورد جهانی خود را به دلیل از دست دادن ثروت شخصی متزلزل کرد. رکوردهای جهانی گینس در آن زمان با استناد به محاسبات فوربس اعلام کرد دارایی خالص ماسک از اوج ۳۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۸ میلیارد دلار تا ۶ ژانویه ۲۰۲۳ کاهش یافت. این افت تا حد زیادی به عملکرد ضعیف سهام تسلا نسبت داده شد همچنین ثروت وی با خرید توییتر در سال گذشته کاهش یافت.

رتبه‌بندی ثروتمندترین میلیاردرهای جهان بر اساس دارایی خالص مستند آنان است که هر ساله توسط مجله تجاری آمریکایی فوربس گردآوری و منتشر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید