واکنش دست به عصای اسراییل از ترس حزب‌الله

کدخبر: ۵۶۵۷۴۰
مقامات اسرائیلی به خبرگزاری آکسیوس گفتند که سران رژیم صهیونیستی در بررسی واکنش‌های خود به موج موشک‌هایی که پنجشنبه از خاک لبنان به سمت آنها روانه شد، به این نتیجه رسیدند که اسرائیل در حال حاضر هیچ نفعی از کشیده شدن به جنگ در لبنان نمی‌برد.
واکنش دست به عصای اسراییل از ترس حزب‌الله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دو مقام نظامی اسرائیل گفتند که رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از درگیری با حزب‌الله، حملات شبانه‌اش در غزه و لبنان را صرفا بر اهداف حماس متمرکز کرد.

این مقامات اسرائیلی به خبرگزاری آکسیوس گفتند که سران رژیم صهیونیستی در بررسی واکنش‌های خود  به موج موشک‌هایی که پنجشنبه از خاک لبنان به سمت آنها روانه شد، به این نتیجه رسیدند که اسرائیل در حال حاضر هیچ نفعی از کشیده شدن به جنگ در لبنان نمی‌برد، جنگی که بیم تبدیل شدن آن به یک مناقشه منطقه‌ای می‌رود.

ناآرامی‌های داخلی و اسرائیل به تضعیف اقتصاد، ارتش و جایگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی منجر شده است.

بعد از ظهر پنجشنبه ده‌ها راکت از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد که نشانگر وخیم‌ترین وضعیت از زمان جنگ ۲۰۱۶ بود.

این حملات راکتی پس از آن اتفاق افتاد که پلیس اسرائیل در ساعات پایانی سه‌شنبه به مسجد الاقصی که مسلمانان در آن جمع شده بودند، یورش برد.

نظامیان اسرائیلی صرفا حماس را مسئول این حملات دانسته و در پاسخ به تونل‌ها و سایت‌های تولید سلاح در غزه حمله کردند. سپس نیروهای دفاعی فلسطین در غزه شبانه ده‌ها راکت به مواضع اسرائیلی شلیک کردند.

حماس مسئولیت مشترک راکت‌های شلیک شده به سوی اسرائیل را برعهده نگرفت، اما اعلام کرد که اسرائیل را مقصر وخامت اوضاع و خشونت‌های آشکار در نوار غزه و عواقب آن در منطقه می‌داند.

نظامیان اسرائیل همچنین تمامی محدودیت‌های آمد و شد غیرنظامیان در شهرهای نزدیک مرز با غزه و لبنان را لغو کردند، نشانه‌ای روشن برای آرام نشان دادن وضعیت.

با این حال رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از نیروهای ذخیره‌اش - عمدتا از نیروی هوایی - را فراخوانده است.

یک مقام نظامی اسرائیل گفت که در رایزنی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آستانه نشست امنیتی کابینه، نیروهای نظامی اسرائیل و موساد ارزیابی‌های متفاوتی از واکنش احتمالی حزب‌الله به حملات هوایی اسرائیل در لبنان داشتند.

داوید بارنئا، رئیس موساد در این نشست استدلال کرد که احتمالاً حزب‌الله به هر نوع حمله‌ای از سوی اسرائیل پاسخ خواهد داد، پس رژیم صهیونیستی باید علاوه بر اهداف لبنانی و حماس، مواضع حزب الله را هم هدف بگیرد.

اما هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل بر این عقیده بود که ورود حزب‌الله به معادله به نفع اسرائیل نیست و رژیم صهیونیستی باید واکنش خود را بر حماس متمرکز کند.

در نهایت، دیدگاه هالوی چیره شده و به عنوان پیشنهاد در نشست کابینه مطرح شد.

در نشست مذکور کابینه یکی از نکات اصلی بررسی مقیاس واکنش اسرائیل در لبنان بود. یک مقام نظامی صهیونیستی در این نشست گفت که واکنش شدید علیه حزب‌الله ممکن است این نهاد را به حمله با موشک‌های دقیق به شهرهای اسرائیل وادار کند که ممکن است به جنگ کشیده شود.

با در نظر گرفتن بیم درگیری با حزب‌الله، تمامی وزرای کابینه در این نشست هم‌نظر شدند که واکنش رژیم صهیونیستی باید بر حماس متمرکز باشد و حزب‌الله وارد ماجرا نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید