این کشور سفیر آلمان را اخراج کرد/ علت چه بود؟

کدخبر: ۵۶۵۸۱۶
دولت چاد سفیر آلمان را به دلیل رفتار بی ادبانه و محترم نشماردن قواعد دیپلماتیک، از این کشور آفریقایی اخراج کرد.
این کشور سفیر آلمان را اخراج کرد/ علت چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی دولت چاد اعلام کرد که به «جان کریستین گوردون کریک» سفیر آلمان در چاد ۴۸ ساعت برای ترک کشور مهلت داده شده است.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل رویترز و خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که دولت چاد تصمیم به اخراج سفیر آلمان گرفته است.

دولت چاد روز جمعه اعلام کرد که سفیر آلمان در چاد به دلیل «رفتار بی‌ادبانه» و «عدم رعایت آداب و رسوم دیپلماتیک» ظرف ۴۸ ساعت از این کشور اخراج خواهد شد.

در بیانیه‌ «عزیز مهامت صالح» سخنگوی دولت چاد آمده است: «دولت (چاد) از جان کریستین گوردون کریک، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری فدرال آلمان درخواست می‌کند که ظرف ۴۸ ساعت خاک چاد را ترک کند».

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی شامل رویترز و خبرگزاری فرانسه، مقام‌های چاد به جزئیات بیشتری درباره محتوای اتهام‌های وارده به سفیر آلمان اشاره نکردند.

یک منبع در سفارت آلمان در چاد به خبرگزاری فرانسه گفت: «هنوز به ما رسما چیزی (درباره اخراج سفیر) اطلاع داده نشده است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد ما در سطح سفارت مطلع خواهیم شد».

جان کریستین گوردون کریک از سال ۲۰۲۲ سفیر آلمان در چاد بوده است. او سابقه فعالیت به عنوان سفیر آلمان در دیگر کشورها از قبیل نیجر، آنگولا و فیلیپین را در کارنامه دیپلماتیک خود دارد.

یک منبع دولتی در چاد که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت که مقام‌های این کشور آفریقایی از «دخالت بیش از اندازه» سفیر آلمان در اداره کشور چاد و «اظهاراتش برای ایجاد تفرقه میان مردم چاد» انتقد کرده بودند و چند بار به او هشدار داده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید