شرکت راین‌متال آلمان:

برای ارتش اوکراین، گلوله رایگان تولید نمی‌کنیم

کدخبر: ۵۶۱۴۴۵
یکی از بزرگترین شرکت‌های اسلحه‌سازی آلمان اعلام کرد تولید رایگاه گلوله برای ارتش اوکراین را متوقف کرده است.
برای ارتش اوکراین، گلوله رایگان تولید نمی‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شرکت اسلحه‌سازی راین‌متال آلمان اعلام کرد دیگر رایگان برای ارتش اوکراین، گلوله تولید نمی‌کند.

دولت آلمان اخیراٌ از این شرکت خواسته ماهانه ۲۵۰ هزار گلوله رایگان برای اوکراین تولید کند.

«آرمین پاپِرگِر»، مدیر اجرایی شرکت راین‌متال دراین‌باره گفت: ما دیگر از جیب خودمان خرج نمی‌کنیم و تا زمانی که دولت پول پرداخت نکند، چیزی تولید نخواهیم کرد.

راین‌متال، از شرکت‌های مهم اسلحه‌سازی در آلمان و تولیدکننده تانک‌های «لئوپارد ۲» است.

روزنامه «اشیپل» آلمان هم هفته پیش به نقل از منابع آگاه اعلام کرد شرکت راه‌آهن این کشور تصمیم گرفته از اوایل سال میلادی جدید ارسال و انتقال رایگان کمک‌های بشردوستانه به اوکراین را متوقف کند.

شرکت راه‌آهن آلمان فوریه پارسال و هم‌زمان با آغاز درگیری‌ها در اوکراین اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه را رایگان به اوکراین منتقل می‌کند و در یک سال گذشته این کار را انجام می‌داد.

بنا بر گزارش اشپیگل، راه‌آهن آلمان از پارسال اول ژانویه امسال بیش از ۱۳۰۰ کانتینر حاوی حاوی مواد غذایی، محصولات بهداشتی، تجهیزات تصفیه آب، ژنراتورها و ویلچرها را از طریق راه آهن و جاده به اوکراین منتقل کرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید