فوری/ ارتش اوکراین این منطقه استراتژیک را از روسیه پس گرفت

کدخبر: ۵۲۶۴۰۳
اقتصادنیوز: سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرد نیروهای این کشور بیش از یک هزار و ۱۷۰ کیلومتر مربع از سرزمین های جنوب منطقه خرسون را از روسیه بازپس گرفته است.
فوری/ ارتش اوکراین این منطقه استراتژیک را از روسیه پس گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ناتالیا هیومنوک سخنگوی فرماندهی جنوبی ارتش اوکراین در تلویزیون سراسری این کشور گفت با وجود پیشروی نیروهایمان در جبهه خرسون، کارهای زیادی برای تضمین امنیت سرزمین های تازه بازپس گرفته شده، لازم است.

برگزاری جلسه مهم شورای امنیت روسیه با حضور پوتین

با اینکه نیروهای اوکراین در تهاجم در شمال شرق این کشور به پیروزی های سریعی دست یافته اند اما عملیات آنها علیه نیروهای روسیه در جنوب و کرانه باختری رودخانه وسیع  دنیپرو، به زمان و به کارگیری نیروهای بیشتری نیاز دارد.

مقام های اوکراین از مدت ها پیش از در اولویت قرار داشتن بازپس گیری خرسون سخن می گفتند که منطقه ای مسطح و کشاورزی است که نیروهای مسکو در روزهای نخست آغاز عملیات ویژه نظامی، تقریبا به صورت کامل آن را تصرف کرده اند.

هر گونه عقب نشینی عمده نیروهای زمینی روسیه از خرسون، خطوط پشتیبانی این نیروها را به شبه جزیره دارای اهمیت چشمگیر راهبردی کریمه در جنوب، تهدید خواهد کرد که کی یف از هنگام تصرف آن در ۲۰۱۴ برای بازپس گیری آن از روسیه تلاش کرده است.

منطقه های «دونتسک»، «لوهانسک»، «خرسون» و «زاپروژیا» چند روز پیش به دنبال برگزاری همه پرسی، به صورت رسمی از پیکره اوکراین جدا و به روسیه ملحق شدند؛ مناطقی که در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید