دونالد ترامپ مقصر اصلی جنگ اوکراین را اعلام کرد!

کدخبر: ۵۲۶۳۵۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، مدعی شد که کشورش با تحریک روسیه مسبب جنگ اوکراین شد.
دونالد ترامپ مقصر اصلی جنگ اوکراین را اعلام کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هفته نامه نیوزویک نوشت: اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که بیش از هفت ماه از  «عملیات نظامی ویژه» به دستور پوتین می‌گذرد.

ترامپ که ممکن است در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ شرکت کند، از منتقدان بایدن در مدیریت روابط دیپلماتیک با روسیه است.

اما منتقدان ترامپ را به اتخاذ مواضعی به نفع روسیه متهم می‌کنند.

ترامپ در مصاحبه با شبکه راست گرای «ریل آمریکن وویس» که شبکه مورد علاقه او نیز هست، از دولت بایدن انتقاد و چنین استدلال کرد که «لفاظی» های این دولت در ماه های پیش رو در حمله به اوکراین باعث این تصمیم پوتین شد.

ترامپ گفت: آنها (دولت بایدن)  او (پوتین) را به تمسخر گرفتند. کشور ما و به اصطلاح رهبری ما به پوتین طعنه می زند و لفاظی ها و آنچه که می گویند او را وادار به این تصمیم کرد.

وی مدعی شد اگر او رئیس جمهور بود جنگ اوکراین هرگز اتفاق نمی افتاد اما از ارائه ادله ای برای اثبات این ادعا خودداری کرد.

هنگامی که «وین روت» مجری این شبکه آمریکایی پیشنهاد کرد بایدن می تواند ترامپ را مامور مذاکره درباره صلح بین روسیه و اوکراین کند، ترامپ به تبلیغ روابط کاری خود با پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پرداخت و گفت روابط خوبی با زلنسکی و پوتین دارد.

«ویلیام پومرانس»، مدیر موسسه «کنان »مرکز ویلسون، در مصاحبه با نیوزویک، اظهارات ترامپ را مورد تردید قرار داد و خاطرنشان کرد که بایدن گفته اوکراین باید برای ورود به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روی مساله فساد در دولت خود کار کند. اما توجیه تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین ربطی به ناتو نداشت.  این چیزی بوده که پوتین سالها درباره آن فکر می کرد. پوتین این حمله را به راه انداخت تا دو منطقه از اوکراین را به خاک خود ملحق کند. اکنون این دو منطقه به چهار منطقه گسترش یافته است.

ترامپ با انتقادهایی به خاطر اظهاراتش درباره جنگ روسیه و اوکراین مواجه است. در چند روز منتهی به این جنگ، ترامپ گفت، پوتین به دلیل انتقال نیروهایش به اوکراین «نابغه» است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید