واکنش فرانسه به اسناد فاش شده درباره حضور نیروهایش در اوکراین

کدخبر: ۵۶۶۲۴۸
وزارت دفاع فرانسه روز یکشنبه ادعای استقرار نیروهای خو د در اوکراین در نبرد با روسیه را رد و تاکید کرد اسناد ذکر شده متعلق به ارتش فرانسه نیست.
واکنش فرانسه به اسناد فاش شده درباره حضور نیروهایش در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در اسناد فاش شده منتسب به پنتاگون و در روزهای گذشته مدعی شده بود که نیروهای فرانسوی در کنار نظامیان اوکراین با روسیه در حال نبرد هستند.

«سباستین لکورنو» سخنگوی وزارت دفاع فرانسه گفت: «هیچ نیروی فرانسوی در حال عملیات در اوکراین نیست. اسناد ذکر شده متعلق به ارتش فرانسه نیست.ما در مورد اسنادی که منبع آنها نامشخص است اظهار نظر نمی‌کنیم.»

در اسناد فوق محرمانه پنتاگون آمده است که گروه کوچکی کمتر از صد نیروی عملیات ویژه از متحدان ناتو، فرانسه، ایالات متحده، انگلیس و لتونی در اوکراین فعالیت می‌کنند.

این گزارش حاکیست، تصاویری از برخی از این اسناد که در آن‌ها برآوردهایی از میزان تلفات نظامیان روسیه‌ ارائه شده در اوایل ماه مارس در شبکه اجتماعی Discord منتشر شد. مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند که این اسناد توسط کسانی تغییر داده شده‌ تا میزان تلفات ارتش اوکراین در جنگ را بالاتر از حد واقعی نشان دهد. پنتاگون پنجشنبه گفت که از انتشار این اسناد در فضای مجازی مطلع و در حال تحقیق بر روی آن است(جزئیات بیشتر).

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در بازگشت از سفر اخیر به چین، طی مصاحبه با سه خبرنگار حاضر در هواپیمای خود،  خواستار استقلال راهبردی اروپا از آمریکا شد.

وی در مصاحبه با «پولیتیکو اروپا» که دفتر مرکزی آن در «بروکسل» در  بلژیک قرار دارد، اعلام کرد که اروپا باید در برابر فشار برای تبدیل شدن به «دنباله روهای آمریکا» مقاومت کند.

به گفته ماکرون، اروپا باید وابستگی خود به ایالات متحده را کاهش دهد و از کشیده شدن به رویارویی چین و ایالات متحده بر سر تایوان اجتناب کند.

وی درباره فرضیه  خود در زمینه «استقلال راهبردی» اروپا و تلاش اروپا برای تبدیل شدن به «ابرقدرت سوم» سخن گفت. رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «خطر بزرگی که اروپا مواجه است این است که وسط بحران‌هایی گیر بیافتد که بحران‌های ما نیست و این موضوع جلوی اروپا را برای ایجاد استقلال راهبردی خود می‌گیرد».

رئیس کاخ الیزه در اظهارات خود به ناکامی و ناتوانی اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی برای حل بحران جنگ اوکراین اذعان کرد.

امانوئل ماکرون تصریح کرد: «اروپایی‌ها نمی‌توانند بحران در اوکراین را حل کنند چطور ما می‌توانیم به طور معتبر در مورد تایوان بگوییم، "مراقب باشید، اگر اشتباهی انجام دهید ما آنجا خواهیم بود"؟ اگر واقعا می‌خواهید تنش‌ها را زیاد کنید، راه انجامش همین است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید