آمریکا به دنبال اعزام نیرو به مکزیک/ جنگ جدید در راه است

کدخبر: ۵۶۶۶۸۲
منابع آگاه فاش کردند که برخی اعضای کنگره آمریکا با درخواست اعزام نیرو به مرز با مکزیک به دنبال جنگ جدیدی هستند.
آمریکا به دنبال اعزام نیرو به مکزیک/ جنگ جدید در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه فاش کردند که برخی از اعضای کنگره آمریکا خواستار اعزام نیرو به مکزیک با هدف ادعایی مبارزه با مواد مخدر شده‌اند، حال آنکه جهان هنوز تجربه عراق و بلایای به جای مانده از آن را هنوز فراموش نکرده است. 

این منابع وجود درخواست‌های روزافزون در میان سیاستمداران آمریکایی برای اعزام نیروهای این کشور به مکزیک برای مبارزه با باندهای مواد مخدر را تأیید کردند.

روزنامه پولیتیکو در مقاله‌ای تاکید کرد که آمادگی برخی جمهوری‌خواهان برای تصویب علنی یا تایید استفاده از ارتش در مکزیک نشان می‌دهد که این تفکر در حزب ریشه دوانده است. 

این روزنامه نوشت: «به نظر می‌رسد نارضایتی از مهاجرت، مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر و تقابل با چین، سیاست خارجی گسترده‌تر حزب را شکل می‌دهد».

در این مقاله آمده است که دموکرات ها چنین احتمالی را رد می کنند و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا نمی خواهد چنین عملیاتی را آغاز کند.

این مقاله همچنین نوشت:  «همه به یاد دارند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آخرین هفته‌های ریاست جمهوری خود درباره امکان اعزام نیروهای ویژه یا حرکت به سمت جنگ الکترونیک علیه رهبران باندهای مواد مخدر در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور صحبت کرد.»

پلیتیکو افزود:‌ «دن کرنشاو و مایک والتز، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره لایحه‌ای را پیشنهاد کردند که در آن خواستار استفاده از نیروی نظامی برای جنگ با باندهای مواد مخدر هستند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید