واکنش اتحادیه عرب به درگیری‌های مسلحانه در سودان

کدخبر: ۵۶۷۷۲۷
شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم دوره اضطراری در روز یکشنبه به ریاست مصر برای بررسی تحولات در سودان برگزار کرد. این نشست بنا به درخواست مصر و عربستان برپا شد.
واکنش اتحادیه عرب به درگیری‌های مسلحانه در سودان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این شورا در بیانیه‌ای بر این امور تاکید کرد:

 ۱- ابراز تاسف شدید نسبت به کشته شدن قربانیان طی درگیری‌های اخیر و تسلیت به خانواده‌های قربانیان و تمام مردم سودان.

۲- درخواست برای لزوم توقف هرچه سریع‌تر تمامی درگیری‌های مسلحانه به منظور جلوگیری از خونریزی‌ها و حفظ امنیت و سلامت غیرنظامیان و مردم سودان و حفظ تمامیت ارضی این کشور و حاکمیت آن.

۳- تاکید بر اهمیت بازگشت سریع به روند مسالمت آمیز حل بحران سودان و آغاز مرحله‌ای جدید که خواسته‌ها و آرمان‌های مردم برادر سودان را برآورده کند و در تقویت امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی در این کشور مهم سهیم باشد.

۴- هشدار نسبت به خطر تشدید خشونت‌ها در جمهوری سودان و پیامدهای خطرناک همراه با آن و اینکه باید تمامی طرف‌ها منافع سودان را ارجحیت دهند و در این راستا بیشترین سطح خویشتن‌داری را داشته باشند و با هم برای آرام کردن اوضاع جهت جلوگیری از وخامت اوضاع تلاش کنند.

۵- تاکید بر آمادگی اتحادیه عرب برای انجام تمامی تلاش‌ها جهت کمک به جمهوری سودان به منظور پایان دادن به این بحران.

۶- تلاش برای پیگیری گسترده و مداوم تحولات بحران کنونی و افزایش تماس‌های عربی لازم جهت تحقق مطالب مذکور و دعوت برای برگزاری مدوام نشست‌های این شورا به منظور پیگیری تحولات وضع در سودان.

۷- درخواست از سفیران عرب در خارطوم برای هماهنگی فیمابین و مداوم با مسئولان و طرف‌ها و ارائه حمایت لازم برای ثبات مجدد اوضاع در سودان.

۸- درخواست از دبیرکل برای اتخاذ هرآنچه که جهت اجرای مفاد این بیانیه لازم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید