این کشور اروپایی شمشیر را برای اوکراین از رو بست

کدخبر: ۵۶۷۷۴۰
دولت بلغارستان اعلام کرده است که باید از منافع خود حفاظت کرده تا از سیل غلات اوکراینی در بازارهای بلغارستان و آسیب رساندن به معیشت کشاورزان محلی جلوگیری کند.
این کشور اروپایی شمشیر را برای اوکراین از رو بست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بلغارستان در حال بررسی پیوستن به مجارستان و لهستان در خصوص ممنوعیت موقت واردات غلات اوکراینی است.

بر اساس اعلام این وبگاه، صوفیه اعلام کرد که باید از منافع خود حفاظت کرده تا از سیل غلات اوکراینی در بازارهای بلغارستان و آسیب رساندن به معیشت کشاورزان محلی جلوگیری کند.

مجارستان و لهستان پیشتر واردات بخش زیادی از محصولات کشاورزی از اوکراین را ممنوع اعلام کردند.

«ایستوان ناگی»، وزیر کشاورزی مجارستان در این ارتباط اعلام کرد که کشورش از لهستان پیروی کرده و واردات غلات، دانه‌های روغنی و طیف وسیعی از محصولات کشاورزی از اوکراین را ممنوع کرده است.

البته وزیر کشاورزی مجارستان افزود که ممنوعیت محصولات کشاورزی از اوکراین همیشگی نیست و این ممنوعیت تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ یعنی تا حدود دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

در بیانیه وزارت کشاورزی مجارستان آمده بود: دولت (مجارستان) متعهد به حفاظت از منافع جامعه کشاورزان مجارستانی است، بنابراین در غیاب هرگونه تدابیر معنی‌دار اتحادیه اروپا در برابر واردات آزاد محصولات کشاورزی از اوکراین، مجارستان نیز ناگزیر شده تا واردات غلات و دانه‌های روغنی و همچنین چندین محصول کشاورزی دیگر را که در اوکراین یا از اوکراین بدون محدودیت وارد اروپا می‌شوند، ممنوع اعلام می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید