جزئیاتی از برگزاری نماز عید سعید فطر

کدخبر: ۵۶۷۸۵۹
رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: شعار «عید بندگی و همبستگی» برای نماز عید سعید فطر انتخاب شده است و برنامه‌های این روز از ساعت ۷ صبح شروع و نماز رأس ساعت ۸ صبح در مصلای امام خمینی (ره) به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه خواهد شد.
جزئیاتی از برگزاری نماز عید سعید فطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری – رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر - با اعلام برنامه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: ما برای هر دو روز جمعه و شنبه آمادگی لازم برای برپایی نماز عید سعید فطر را داریم. امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری نماز عید سعید فطر، این نماز با شکوه برگزار خواهد شد.شعار امسال «عید بندگی و همبستگی» در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: درب‌های مصلی از ساعت ۴ صبح به روی نمازگزاران گشوده می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر ادامه داد: از دو ماه پیش جلسات هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر را برگزار کردیم.  محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور اعلام خواهد شد و اتوبوس، مترو و وسایل حمل و نقل عمومی برای سرویس‌دهی به مردم رایگان است. در ضلع جنوبی مصلی درب‌ها بسته خواهند بود و مردم می‌توانند از درب‌های شماره ۱۸، ۱۹ و ۲۰ و از ضلع شمالی یعنی بزرگراه شهید سلیمانی استفاده کنند. در شرق مصلی نیز درب‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ یعنی خیابان قنبرزاده برای ورود عموم باز خواهند بود و مردم می‌توانند از پارکینگ‌های این دو ورودی استفاده کنند. همچنین در روز برگزاری نماز عید فطر، ایستگاه مترو شهید بهشتی توقف نخواهد داشت و ایستگاه‌های سهروردی و میرزای شیرازی برای اطلاع رسانی به نمازگزاران باز خواهند بود.

حجت‌الاسلام نوری تاکید کرد: حضور روزه اولی‌ها و دانش آموزان در این نماز باشکوه بسیار ارزشمند است. همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر روزه‌ اولی در این مراسم با استفاده از نشان‌های خاص در بین صفوف نمازگزاران حضور خواهند داشت.

وی از مردم خواست حتما مهر و سجاده همراه خود بیاورند و از وسیله‌های حجیم و غیرضروری استفاده نکنند تا راحت‌تر بتوانند از گیت‌های تعیین شده عبور کنند.

وی گفت: اگر عید سعید فطر در روز جمعه باشد طبق اصول شرعی برگزاری این نماز کفایت می‌کند و دیگر اقامه نماز جمعه را نخواهیم داشت. اگر عید سعید فطر روز شنبه باشد نماز جمعه را برگزار می‌کنیم و در روز شنبه نماز عید فطر اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوری گفت: در پایان نماز، پذیرایی فرهنگی توسط موکب‌ها انجام می‌شود و گروه‌های سرود برنامه‌هایی اجرا خواهند کرد و از حضور مداحان نیز استفاده خواهیم برد. امیدواریم این عید بندگی با حضور گسترده مردم وحدت بخش و امیدآفرین باشد چرا که ما شعار را بر همین اساس انتخاب کرده‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید