ویکی‌پدیا هم فیلتر می شود؟

کدخبر: ۵۶۸۳۷۰
وزیر امور دیجیتالی روسیه پس از این که دادگاهی در مسکو، ویکی‌پدیا را به پرداخت جریمه برای عدم حذف محتوای غیرقانونی محکوم کرد، اعلام کرد مسکو هنوز قصد ندارد این دایره المعارف آنلاین را فیلتر کند.
ویکی‌پدیا هم فیلتر می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ویکی پدیا یکی از معدود منابع اطلاعات مستقل است که از زمان تشدید کنترل محتوای آنلاین پس از آغاز جنگ در اوکراین، در روسیه دوام پیدا کرده است.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از مکسوت شادائف، وزیر امور دیجیتالی روسیه، نوشت: ما هنوز ویکی پدیا را فیلتر نکرده‌ایم.

شوک ناگهانی به خریداران ایران خودرو

ویکی‌پدیا در یک بیانیه ایمیل شده اعلام کرد: به فراهم کردن دسترسی به ویکی‌پدیا برای روسی زبانان در سراسر جهان که ارزشی در این سایت می‌بینند ادامه خواهد داد و و تلاش می‌کند از حق همه برای دسترسی حمایت کند.

سود سهام عدالت زودتر واریز می شود

دادگاهی در مسکو روز سه شنبه بنیاد ویکی‌مدیا که مالک ویکی‌پدیا است را به دلیل کوتاهی در حذف اطلاعاتی که مروج پریدن به قطار در حال حرکت عنوان شده است،   ۸۰۰ هزار روبل معادل ۹۷۷۷ دلار دلار جریمه کرد.

ویکی‌مدیا پیش از این اعلام کرده بود اطلاعاتی که مقامات روسی نسبت به آنها معترض بودند، مطابق با استانداردهای ویکی‌پدیا است.

روسیه سال‌ها به دنبال راه اندازی یک دایره المعارف آنلاین بومی بوده اما پیشرفت چندانی در این زمینه نداشته است. به همین ترتیب، روسیه تلاش کرده است یک سرویس میزبانی ویدئو که با یوتیوب آلفابت قابل قیاس باشد، راه اندازی کند.

ویاچسلاف ولودین، سخنگوی دومای روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: دادگاه به گوگل دستور داده است یک میلیارد روبل به دلیل مسدود کردن کانال یوتیوب تلویزیون دوما پرداخت کند. گوگل در روسیه در این باره اظهار نظر نکرد.

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد رگولاتور ارتباطات روسیه (روس‌کومنادزور) به دنبال وضع جریمه حداکثر چهار میلیون روبل برای امتناع گوگل از حذف محتوای ممنوع در روسیه است. این پرونده ۲۰ آوریل در دادگاهی در مسکو رسیدگی می‌شود.

سپتامبر گذشته یک دادگاه جریمه ۲۱.۷ میلیاردر روبل علیه زیر مجموعه گوگل در روسیه به دلیل کوتاهی مکرر در حذف اطلاعات مربوط به جنگ در اوکراین صادر کرد. زیر مجموعه گوگل در روسیه پس از اینکه مقامات این کشور حساب بانکی‌اش را توقیف کردند، اعلام ورشکستگی کرد.

گوگل فعالیت‌های تجاری در روسیه را متوقف کرده اما خدمات رایگان این شرکت آمریکایی همچنان قابل دسترس است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه همچنین سرویس توییچ آمازون را به دلیل کوتاهی در حذف اطلاعات نادرست درباره جنگ در اوکراین، حدود چهار میلیون روبل جریمه می‌کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید