هشدار؛ این تبلیغات حساب بانکی‌تان را خالی می‌کند!

کدخبر: ۵۶۸۹۲۹
گوگل هشدار داد که کاربران مراقب تبلیغات خطرناکی باشند که قصد سرقت پول از آنها را دارد.
هشدار؛ این تبلیغات حساب بانکی‌تان را خالی می‌کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سان، این غول فناوری به میلیاردها کاربر خود که متوجه یک تبلیغ مشکوک می‌شوند، توصیه کرده است که فورا آن را گزارش کنند تا موارد نقض را به همراه نکاتی کاهش دهند.

تبلیغات کلاهبردار، افراد را به سایت‌هایی هدایت می‌کند که اطلاعات شخصی یا شماره کارت اعتباری را می‌خواهند.

گوگل در این اخطار می‌گوید: «اگر سایتی فوراً از شما درخواست می‌کند کاری مانند ارسال پول، ارائه اطلاعات شخصی یا کلیک بر روی یک پیوند را انجام دهید، همیشه باید مراقب باشید.»

گوگل می‌افزاید که هر کاری که می‌تواند برای مسدود کردن تبلیغات مخرب انجام دهد، انجام خواهد داد، اما گاهی اوقات بازیگران بد می‌توانند به‌طور موقت از شناسایی طفره بروند.

با توجه به اینکه برخی از کلاهبرداران می‌توانند خود را پنهان کنند، گوگل ۵ نکته را توصیه کرده است که هنگام تعامل با تبلیغات باید به آنها توجه کنید.

 

تبلیغات بد را گزارش دهید

برای گزارش یک تبلیغ، به مرکز تبلیغات من بروید و Block یا Report ad را انتخاب کنید.

هنگامی که تبلیغی گزارش می‌شود، یکی از اعضای تیم گوگل آن را از نظر مطابقت با خط ‌مشی‌ها بررسی و در صورت لزوم، آن را حذف می‌کند.

 

درباره تبلیغاتی که می‌بینید و تبلیغ‌کنندگانی که در پشت آنها هستند بیشتر بدانید

کاربران می‌توانند این کار را با کلیک بر روی سه نقطه کنار یک آگهی انجام دهند تا از My Ad Center بازدید کنند که شامل اطلاعات اولیه درباره تبلیغ کننده و اینکه آیا آنها یک تبلیغ‌کننده تأیید شده توسط گوگل هستند یا نه.

شما همچنین می‌توانید تحقیقات خود را در مورد شرکت با آگهی انجام دهید.

 

رفتارهای مخرب را مشاهده و URL ها را دوباره بررسی کنید

کلاهبرداران خود را به عنوان وب‌سایت‌های محبوب پنهان و با تغییر چند حرف در آدرس، درک اینکه آنها سایت محبوب شما نیستند را در نگاه اول سخت می‌کنند. این باعث می‌شود که کاربران بدون فکر روی تبلیغ کلیک کنند، زیرا قابل اعتماد به نظر می‌رسد. اما می‌توانید با بررسی مجدد اینکه آیا URL درست نوشته شده است، متوجه مخرب بودن آن شوید.

 

اقدامات بیشتری را برای ایمن‌سازی حساب‌های آنلاین خود انجام دهید

گوگل رمزهای عبور قوی و منحصربه‌فرد را برای حساب‌های آنلاین شما توصیه می‌کند تا به حفظ امنیت اطلاعات شخصی کمک کند. این کار با اضافه کردن ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و اضافه کردن اعداد به همراه نمادها انجام می‌شود.

 

ثبت‌نام در تأیید صحت ۲ مرحله‌ای (۲ SV )

راستی‌آزمایی ۲ مرحله‌ای یک لایه حفاظتی اضافی به حساب‌های شما اضافه می‌کند و از شما می‌خواهد گذرواژه خود را به همراه یک اطلاعات اضافی وارد کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید