رئیس پلیس فتا هشدار داد؛

ترفند جدید کلاهبرداری / مراقب مجرمان سایبری باشید

کدخبر: ۵۶۸۵۱۰
اقتصادنیوز: سرهنگ سعید تجری، رئیس پلیس فتا استان گلستان نسبت به شیوه جدید کلاهبرداری از شهروندان با ترفند پرداخت فطریه هشدار داد.
ترفند جدید کلاهبرداری / مراقب مجرمان سایبری باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتا استان گلستان نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با ترفند پرداخت فطریه هشدار داد و گفت: شهروندان مراقب مجرمان سایبری باشند.

ترامپ کولاک کرد / بازگشت عجیب دونالد به اینستاگرام + عکس

سرهنگ سعید تجری شامگاه چهارشنبه ۳۰ فروردین در گفتگو با خبرنگاران، نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با ترفند پرداخت فطریه هشدار داد و اظهار کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران دارند.

وی از مردم گلستان خواست؛ برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه افرادی که در فضای مجازی قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه‌های رسمی و معتبر معرفی شده توسط مراجع ذیصلاح اقدام و یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده پرداخت کنند، تصریح کرد: کلاهبرداران در کمین هستند و مردم باید بیش از پیش نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

تجری تاکید کرد: مردم برای واریز نذورات و کمک‌های خود به صورت مجازی از اصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل کنند تا زمینه کلاهبرداری برای سودجویان سایبری مهیا نشود.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی(فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین کذب وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از هموطنان خواست؛ در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید