این روش ساده کلاهبرداری هنوز قربانی می‌گیرد

کدخبر: ۵۰۲۸۳۵
سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با وی تماس گرفته و با معرفی خود به‌عنوان مجری رادیو و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو با صدایی توام با هیجان اعلام کرده که شاکی برنده خوش شانس قرعه کشی مسابقه رادیویی شده‌ است.
این روش ساده کلاهبرداری هنوز قربانی می‌گیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ترفند برنده‌شدن در قرعه‌کشی رادیویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با وی تماس گرفته و با معرفی خود به‌عنوان مجری رادیو و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو با صدایی توام با هیجان اعلام کرده که شاکی برنده خوش شانس قرعه کشی مسابقه رادیویی شده‌ است.

وی ادامه داد:‌ در ادامه فرد مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه و چرب زبانی مالباخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه خود سریعا اطلاعات مورد نیاز از جمله کدی که از طریق پیامک برای وی ارسال شده را برایش بخواند، شاکی هم با یک غفلت در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شده است.

گودرزی ادامه داد: با کسب این اطلاعات رسیدگی به موضوع در دستورکار متخصصان پلیس فتا قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهم شناسایی و پس از طی تشریفات قضایی در یکی از مناطق تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد در جریان بازجویی‌ها به چندین مورد کلاهبرداری از شهروندان در پوشش برنده‌شدن در قرعه‌کشی اعتراف کرد. در حال حاضر تحقیقات تکمیلی درباره این فرد و دیگر جرائم ارتکابی از سوی وی در حال انجام است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد: بارها گفته شده که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کند قطعا کلاهبرداری است و شهروندان نباید فریب آن را بخورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید