کمک نظامی جدید در راه اوکراین

کدخبر: ۵۶۸۹۴۲
بسته کمک نظامی به ارزش ۳۹ میلیون دلار کانادا در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.
کمک نظامی جدید در راه اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در ادامه پمپاژ تسلیحاتی اوکراین از سوی غربی‌ها، کانادا از ارسال کمک‌های نظامی جدید اتاوا به کی‌یف خبر داد.

منابع رسانه‌ای کانادایی خبر دادند که وزارت دفاع این کشور در یک بیانیه اعلام کرد که بسته کمک نظامی به ارزش ۳۹ میلیون دلار کانادا (۳۱ میلیون دلار آمریکا) در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

به گزارش «گلف تودی»، طبق بیانیه وزارت دفاع کانادا این بسته جدید کمک نظامی شامل ۳.۳ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز، تجهیزات مربوط به ایجاد پل شناور، کیت‌های کمک‌های اولیه پزشکی و همچنین تفنگ‌های تک تیرانداز و مهمات است.

کانادا به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو، از ابتدای جنگ اوکراین در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه اقتصادی و نظامی و تشدید فشارها علیه روسیه است.

کمک نظامی تازه کانادا از اوکراین، در هماهنگی کامل با آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو صورت گرفته است.

طبق گزارش‌ها، کانادا از فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۱ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین متعهد شده است که هشت تانک لئوپارد ۲، یک سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوا، ۳۹ خودروی پشتیبانی زرهی و سلاح‌های ضد تانک از جمله این کمک‌ها بوده است.

اعلام کمک نظامی جدید کانادا از اوکراین در شرایطی انجام شده که روز گذشته ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از توافق کشورهای عضو این ائتلاف نظامی غربی برای عضویت اوکراین در ناتو خبر داد.

استولتنبرگ تصریح کرده بود: «کشورهای عضو ناتو اکنون روی ارائه تانک و سامانه‌هی پدافند هوایی اوکراین تمرکز کرده‌اند. اولویت در حال حاضر حمایت از این کشور برای پیروزی در جنگ است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید