مسافران این کشور حواس شان به تقویم باشد+جزئیات جالب

کدخبر: ۵۶۹۱۴۳
در ترکیه تعطیلات عیدفطر و عید قربان عملاً بیش از ۳ و ۵ روز هستند چون ممکن است با تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات فصلی مدارس تلفیق شوند به همین دلیل این روزها، اوج سفرهای داخلی ترک ها به شمار می رود ( تقریباً مانند سفرهای نوروزی ما در ایران).
مسافران این کشور حواس شان به تقویم باشد+جزئیات جالب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرترکیه، در ترکیه روزهای اندکی تعطیل است و برخی از این ایام می تواند تاثیراتی روی سفر داشته باشد. بنابراین اگر قصد سفر به ترکیه دارید، توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید.

تعطیلات رسمی در ترکیه عبارتند از:

۱ ژانویه: روز اول سال

۲۳ آوریل: روز حاکمیت ملی و روز کودک

۱ می: روز کارگر و همبستگی

۱۹ می: بزرگداشت آتاتورک، روز جوانان و ورزش

۲۷ جون تا ۱ جولای: عید قربان

۱۵ جولای: روز دموکراسی

۳۰ آگوست: عید ظفر (پیروزی)

۲۸ و ۲۹ اکتبر: روز جمهوریت

عید فطر: ۳ روز و عید قربان ۵ روز تعطیل است.

چند نکته کاربردی برای ایرانیانی که قصد سفر به ترکیه دارند:

۱ – برخلاف تصور عمومی در ایران، عید سال نوی میلادی در ترکیه چندان جشن گرفته نمی شود و فقط اول ژانویه تعطیل است. خبر چندانی هم از تخفیف های سال نو نیست. عید اصلی ترک ها فطر و قربان است.

۲ – تعطیلات عیدفطر و عید قربان عملاً بیش از ۳ و ۵ روز هستند چون ممکن است با تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات فصلی مدارس تلفیق شوند. به همین دلیل این روزها، اوج سفرهای داخلی ترک ها به شمار می رود ( تقریباً مانند سفرهای نوروزی ما در ایران).

بنابراین قیمت بلیت هواپیماها و هزینه رزرو هتل ها به ویژه در شهرهای توریستی به طور ملموسی بالا می رود. اگر سفر خود را به روزهایی دیگر موکول کنید، احتمالا هزینه های کمتری را متحمل خواهید شد.

همچنین جاده ها نیز بسیار شلوغ و پر ترافیک است.

البته در این روزها، بسیاری از فروشگاه ها تخفیف های عیدانه دارند و اگر قصدتان خرید است، می توانید از این تخفیف ها استفاده کنید.

 – روز یکم می (۱۱ اردیبهشت) روز جهانی کارگر است. این روز در ترکیه بسیار مهم است و اغلب با تجمع تشکل های کارگری همراه است. در این روز برخی نقاط شهرهای بزرگ مانند میدان تکسیم در استانبول شاهد تجمعات کارگری است و به همین دلیل ممکن است نتوانید مانند روزهای عادی از این اماکن دیدن کنید. این نکته را هم در برنامه ریزی هایتان مد نظر داشته باشید.

۴ – ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) روز کودک است. ترک ها این روز را واقعاً جشن می گیرند و تعطیل رسمی است. اگر کودک دارید در این روز می توانید از جشن های کودک که در نقاط مختلف شهر برگزار می شود بهره مند شوید. البته شهربازی ها دراین روز شلوغ است.

در پایان بد نیست بدانید که ماه های ترکی دقیقاً منطبق بر ماه های میلادی هستند ولی اسامی شان فرق دارد. ببینید:

 

۴ نکته مهم برای کسانی که قصد سفر به ترکیه دارند: حواس تان به تقویم این کشور باشد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید