خط‌ و نشان نامزد جمهوری‌ خواهان برای ایران

کدخبر: ۵۷۰۰۵۱
ران دسنتس، فرماندار فلوریدا از کارنامه ترامپ در مورد ایران و پیمان ابراهیم تمجید کرد.
خط‌ و نشان نامزد جمهوری‌ خواهان برای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز پنج‌شنبه، ران دسنتس، فرماندار فلوریدا و رقیب احتمالی دونالد ترامپ در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه بر اهمیت روابط آمریکا و اسرائیل تأکید کرد و اقدامات کنونی کاخ سفید را نادرست خواند.

به نوشته پایگاه تایمز اسرائیل، دسنتس چندین بار از سیاست‌های جو بایدن در خاورمیانه انتقاد کرد.

او در سفر به سرزمین‌های اشغالی با ستایش غیرمستقیم رقیب احتمالی خود در حزب جمهوری‌خواه گفت: قبل از روی کار آمدن این دولت، خاورمیانه وضعیت خوبی داشت.دسنتس افزود: فکر می‌کنم که این دولت خیلی تلاش کرد تا سعودی‌ها را از خود براند.

در انتخابات ۲۰۲۰، بایدن متعهد شده بود که به دلیل قتل جمال خاشقجی، عربستان سعودی را منفور کند و پس از پیروزی نیز به خاطر کاهش تولید نفت اوپک، پادشاهی سعودی را به عواقب این کار تهدید کرد.

اسرائیل، همان‌طور که بنیامین نتانیاهو نیز ادعا کرده، تلاش دارد تا روابطش با سعودی‌ها را عادی کند. فرماندار فلوریدا گفت: به نظر من با سیاست درست و روابط حسنه، عربستان نیز اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت.

او سپس رویکرد دولت بایدن و دولت اوباما در قبال ایران را به باد انتقاد گرفت. وی گفت: ما شاهد شکست توافق هسته‌ای ایران بودیم. او مدعی شده این توافق جیب‌های ایران را پر از پول کرد و به اقتصاد آن‌ها جان دوباره‌ای داد که به تأمین مالی فعالیت‌هایش در سراسر خاورمیانه منجر شد.

دسنتس ادعا کرد: در دولت قبل، ایران در لبه پرتگاه بود. ایران در شرایط سختی قرار داشت. زیرا دولت تلاش داشت تا آن‌ها را پاسخگو نگه دارد.

دسنتس که یکی از برجسته‌ترین حامیان اسرائیل در حزب جمهوری‌خواه است، انتقادات خود از رهبران خاورمیانه را معطوف فلسطینی‌ها نیز کرد. او در کتاب اخیر خود مدعی شد که او نیز در ایجاد زمینه‌های انتقال سفارت آمریکا به قدس کمک کرده بود.

فرماندار فلوریدا همچنین قانونی را علیه شرکت‌هایی که اسرائیل یا شهرک‌سازی‌های آن در کرانه باختری را تحریم می‌کنند، تصویب کرد. او در سال ۲۰۱۹ قول داد که سرسخت‌ترین فرماندار حامی اسرائیل در آمریکا باشد.

دسنتس مدعی شده  دستیابی ایران به سلاح اتمی، تهدیدی بی‌سابقه در منطقه ایجاد می‌کند. [این چهره تندرو جمهوری‌خواه در شرایطی چنین ادعایی کرده که تهران بارها هر گونه تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را رد کرده است].وی افزود: تهران تهدیدی وجودی برای اسرائیل و تهدیدی جدی برای آمریکا است.

قبل از کنفرانس مطبوعاتی، دسنتس اعلام کرد که شرکت «اونجر فلایت گروپ» در فلوریدا، در حال ساخت شبیه‌سازهای پرواز برای یک شرکت هوانوردی اسرائیل است. او همچنین از همکاری جدید بین دانشگاه آتلانتیک فلوریدا و اینسایتک اسرائیل در زمینه بیماری‌های عصبی و همکاری جدید بین فلوریدا، سازمان نوآوری اسرائیل و اتاق بازرگانی ایالات متحده و اسرائیل با تمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی خبر داد.

پیش از سفر به اسرائیل، دسنتس از ژاپن و کره جنوبی دیدار کرد و بعد از تل آویو نیز به بریتانیا خواهد رفت. سفرهای تجاری خارجی به این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه بستری برای تقویت اعتبار سیاست خارجی خود خواهد داد.

انتظار می‌رود دسنتس پس از پایان دوره مجلس ایالتی در اوایل ماه می، نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری را اعلام کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید